نمایشگاه نور و ساختمان Light & Building

نمایشگاه بین المللی نور و ساختمان (Light & Building) هر دو سال یکبار در بزرگترین مرکز نمایشگاهی اروپا و در شهر فرانکفورت آلمان (Messe Frankfurt) برگزار می گردد. این نمایشگاه به صورت تخصصی در زمینه روشنایی، سیستم‌ های هوشمندسازی و اتوماسیون منزل و ساختمان و تکنولوژی های آینده برگزار میگردد.

چرا شهر فرانکفورت!؟

جالب است بدانید شهر فرانکفورت آلمان بیش از ۸۰۰ سال است که به عنوان مرکز نمایشگاههای تجاری در شهر آلمان شناخته شده است. در قرون وسطی و در قلب شهر فرانکفورت برای اولین بار ساختمانی برای ملاقاتهای تجاری بین تجار و بازرگانان ساخته شد. در سال ۱۹۰۹ میلادی ساختمانهای اولیه نمایشگاه تاسیس و تا به امروز توسعه داشته است.

Messe در زبان آلمانی به معنای نمایشگاه است. در حال حاضر مرکز نمایشگاهی Messe Frankfurt در زمینی به مساحت ۳۶۷۰۰۰ مترمربع و با بیش از ۹۶۰۰۰ مترمربع فضای آزاد به فعالیت خود ادامه میدهد. موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان به سامانه های حمل و نقل عمومی و اقامتگاهها از مزیتهای ویژه این مرکز نمایشگاهی میباشد.

مرکز نمایشگاهی Messe Frankfurtسازمان نمایشگاه های فرانکفورت (Messe Frankfurt) بیش از ۲۵۰۰ کارمند دارد و سالیانه از برگزاری نمایشگاههای گوناگون هزینه ای معادل ۶۶۱ میلیون یورو کسب میکند.

نمایشگاه Light & Building

بیش از ۲۷۰۰ غرفه دار از سراسر جهان محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه میکنند که مورد بازدید بیش از ۲۲۰.۰۰۰ بازدید کننده از نقاط مختلف جهان قرار میگیرد که بر اساس آمارها نیمی از آنها غیر آلمانی بوده و لذا یکی از بزرگترین نمایشگاههای دنیا در زمینه صنعت برق ساختمان است. بازدید کنندگان این نمایشگاه عمدتاً در تخصص ها و گروههای متنوع نظیر معماران، طراحان داخلی و خارجی، مهندسان، تجار و عاملان فروش خرد و کلان میباشند.

یکی از مهمترین اهداف این نمایشگاه ارائه جدیدترین و به روز ترین راهکارها جهت کاهش بهینه مصرف انرژی برق در ساختمانها و به موازات آن افزایش سطح راحتی، آسایش و ایمنی برای مصرف کنندگان میباشد. برای نمونه معرفی انواع لامپها و چراغهای روشنایی نظیر نسل جدید LED ها که مصرف برق بسیار پایین و راندمان بسیار بالایی دارند و یا تجهیزات هوشمندسازی برای ساختمان ها که ضمن کاهش مصرف برق، راحتی بی نظیری را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورند و مطمئناً ساختمانهای آینده همگی به چنین سیستمهایی مجهز خواهند شد.

محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه میشوند را میتوان در سه بخش به شرح ذیل تقسیم بندی کرد:

روشنایی:

به جرات میتوان گفت که Light & Building تنها نمایشگاه بین المللی است که در آن توکنولوژی با هنر طراحی ادغام شده است. این نمایشگاه بازار بزرگی از محصولات در حوزه روشنایی را معرفی میکند نظیر چراغهای روشنایی در طرح ها و فرم های جذاب و مدرن، روشنایی هایی فنی و تخصصی جهت استفاده در فضاهای داخلی و خارجی یک ساختمان، نورپردازی خیابانها و فضای شهری، نورپردازی نماها و همچنین انواع متنوعی از لوازم جانبی در حوزه نورپردازی. در این نمایشگاه به خوبی میتوان ایده ها و طرحهای نوین در زمینه نورپردازی و همچنین تلفیق آن را با صنعت برق ساختمان و هوشمندسازی را مشاهد کرد.

روشنایی

برق و الکترونیک:

در این نمایشگاه راهکارهای متنوعی از ترکیب صنعت برق و الکترونیک برای بهینه سازی مصرف انرژی برق در ساختمانها معرفی میشوند. همچنین تجهیزات شبکه نیز که امروزه نقش مهمی در زندگی انسانها دارند در این نمایشگاه حضور پر رنگی را دارند. بدین ترتیب چنانچه به دنبال تجهیزاتی برای کنترل روشنایی، کلید و پریزهای ساختمانی، لوازم امنیتی و نظارتی و زیرساخت شبکه میباشید نمایشگاه Light & Building جدیدترین و به روز ترین محصولات را در این حوزه ها معرفی میکند.

هوشمندسازی ساختمان:

یکی از مهم ترین بخش های نمایشگاه نور و ساختمان تجهیزات و فناوری های نوین در زمینه هوشمندسازی ساختمانها و منازل میباشد. پروتکل ها و استانداردهای متنوع در زمینه هوشمندسازی نظیر KNX, Z-Wave, ZigBee, Wifi, … محصولات و راهکارهایی متنوعی را در هوشمندسازی ساختمان برای ایجاد مصرف بهینه برق، افزایش آسایش و ایمنی مصرف کنندگان عرضه میکنند.

نمایشگاه Light & Building در نقاط مختلف جهان

علاوه بر کشور آلمان و شهر فرانکفورت؛ ۱۵ نمایشگاه نور و ساختمان (Light & Building) دیگر در ۶ کشور دیگر جهان شامل چین، روسیه، هند، تایلند، آرژانتین و امارت متحده عربی برگزار میشود. بر اساس محل برگزاری هر کدام از نمایشگاهها جدیدترین محصولات و تجهیزات در حورزه روشنایی، برق ساختمان و سیستمهای هوشمند عرضه می شوند.

حضور KNX در نمایشگاه نور و ساختمان:

یکی از مهم ترین پروتکلهای هوشمندسازی که حضور پررنگی در نمایشگاه Light & Building دارد KNX میباشد. این پروتکل به پشتوانه انجمن KNX در هر دوره از نمایشگاه در سالن ۱۲.۰-A30 پیشرفتها و جدیدترین دستاوردهای خود را عرضه میکند. به عنوان مثال در غرفه بزرگ این انجمن بخش های متنوعی نظیر KNX IoT, ETS Software, Members طراحی شده اند تا به خوبی پیشرفتهای این استاندارد را به نمایش بگذارند.

همچنین انجمن KNX هر دوسال مسابقه ای را با عنوان KNX Award در حوزه های مختلف ساختمانی نظیر مسکونی، تجاری، بازسازی، نوآورانه وغیره برگزار میکند که در این نمایشاه و در قالب یک مراسم ویژه برترین ها معرفی و جوایزی به آنها اعطا میگردند.

نمایشگاه Light & Building 2020 کنسل شد!

به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان (Corona Pandemic) و ایجاد محدودیت در رفت و آمد و مسافرت؛ مسئولان نمایشگاه در اقدامی بی سابقه تصمیم به لغو این نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ میلادی کرده و زمان بعدی برای برگزاری این نمایشگاه را همانند رویه دو سالانه آن یعنی در سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام کردند. بدین ترتیب دوره بعدی این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۸ ماه مارس ۲۰۲۲ میلادی برگزار خواهد شد.

کارشناسان سایت اسمارت شو تلاش خواهند کرد تا از این نمایشگاه بازدید و جدیدترین دستاوردهای حوزه برق ساختمان را با شما در میان بگذارند. ما را دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.