بهترین شرکت هوشمند سازی ساختمان

سیستم هوشمند سازی ساختمان یا (Building management system) به مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی گفته می‌شود که برای کنترل قسمت‌های مهم ساختمان انجام می‌شود. وظیفه سیستم هوشمند سازی این است که بخش‌های مختلف ساختمان را کنترل ‌کند و در صورت نیاز به آنها فرمان‌هایی صادر کند که عملکرد نقاط مختلف ساختمان با یکدیگر هماهنگ و متعادل شوند. در بسیاری از مواقع این سیستم‌ها برای کاهش مصرف انرژی و تخصیص منابع انرژی استفاده می‌شوند.

سیستم هوشمند سازی می‌تواند تمام سرویس‌های مکانیکی، حفاظتی و الکتریکی ساختمان را به صورت یکجا در بر بگیرد و تمام آنها را کنترل کند. این سیستم‌ها شامل مواردی مانند سیستم‌های سرمایش، گرمایش، آسانسور، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین‌های مداربسته، اعلام و اطفای حریق، نیروگاه برق اضطراری و… است. مصرف‌کنندگان معمولاً به دلایل مختلفی از سیستم‌های هوشمند سازی ساختمان استفاده می‌کنند.

به طور کلی این سیستم‌ها مزایا و قابلبت‌های زیادی دارند؛ برخی از قابلیت‌هایی که این سیستم‌ها ارائه می‌دهند شامل افزایش ایمنی ساختمان، استفاده بهینه از تجهیزات و افزایش عمر مفید آنها، کاهش هزینه‌های مربوط به انرژی، امکان کنترل تمامی ساختمان با استفاده از اینترنت یا کامپیوتر، ایجاد محیطی آرامش‌بخش و مطمئن برای افراد ساختمان، امکان به دست آوردن گزارش‌های آماری از تمامی تجهیزات ساختمان و عملکرد آنها و… می‌شود. ( جهت آشنایی بیشتر با اجزای ساختمان هوشمند توصیه میکنم مقاله آشنایی با قطعات هوشمند سازی ساختمان را مطالعه کنید)

امروزه هوشمند سازی ساختمان یکی از تکنولوژی‌های جدید محسوب می‌شود؛ بنابراین افراد زیادی در این حوزه تخصص ندارند و آن را به عنوان شغل خود در نظر نمی‌گیرند. در نتیجه افرادی که در این حوزه تخصص داشته باشند کم است؛ بنابراین افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند، در نتیجه روش‌های هوشمند سازی ساختمان را به درستی نمی‌دانند.

در صورتی‌ که هوشمند سازی ساختمان به درستی انجام نشود، قطعاً باعث به وجود آمدن مشکلاتی در ساختمان‌ها می‌شود؛ بنابراین لازم است قبل از اینکه سراغ انجام این کار بروید حتماً اطلاعاتی درباره بهترین شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند کسب کنید. شما می‌توانید با چند جستجوی ساده در گوگل شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را پیدا کنید، اما انتخاب بهترین شرکت برای شما ممکن است کمی دشوار به نظر برسد؛ بنابراین ما قصد داریم در این مقاله شرکت‌های فعال در زمینه هوشمند سازی ساختمان  که در ایران فعالیت می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

شرکت هوشمند سازی ساختمان تیکو

شرکت تنوتاس بین‌الملل یا (تیکو) از سال ۲۰۰۷ تاکنون فعالیت خود را در زمینه هوشمند سازی ساختمان‌ آغاز کرده است. البته این شرکت در عرصه تجارت بین‌المللی سال‌ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده بود. شرکت تیکو از همان ابتدای کار خود تلاش کرده تا محصولات بسیار با کیفیت با برندهای معتبر جهانی را به مصرف‌کنندگان ارائه دهد. اغلب مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند از سیستم‌های هوشمند سازی ساختمان استفاده کنند نگران این هستند که آیا این سیستم‌ها می‌توانند به درستی در ساختمان‌ها نصب شوند یا خیر.

همچنین نگرانی دیگر آنها این است که آیا این شرکت‌ها از قطعات و تجهیزات مناسب استفاده می‌کنند؟ اما شرکت تیکو این نگرانی را کاملاً برطرف کرده است زیرا در تمام پروژه‌های خود از محصولات با کیفیت استفاده می‌کند و برای نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها با پشتیبانی کارشناسان فنی خود و سرمایه‌گذاری بر روی آنها موفق شده است گواهینامه بین‌المللی Tutor Certificate را از مقر انجمن Konnex در بروکسل بلژیک، با اجرای پروژه‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی (KNX Training Courses) دریافت کند.

تخصص شرکت هوشمند سازی تیکو طراحی، تأمین و راه‌اندازی تجهیزات الکتریکال هوشمند در ساختمان‌های مدرن است. برخی از فعالیت‌هایی که این شرکت انجام داده است شامل اجرای پروژه‌های مسکونی، تجاری، اداری، ویلایی، هتل و هوشمند سازی تأسیسات روشنایی، سرمایش، گرمایش، سیستم‌های امنیتی، نظارتی، سیستم‌های صوتی، تصویری، تأسیسات مکانیکال، موتورخانه و… می‌شود.

تمامی این فعالیت‌های گفته‌شده توسط شرکت تیکو انجام شده است و این شرکت هم اکنون بیشترین درصد رضایت مصرف‌کنندگان را در اختیار دارد؛ همچنین شرکت تیکو کادر بسیار با تجربه‌ای از متخصصان صنعت با بروزترین دانش روز مهندسی برق، الکترونیک و کامپیوتر را در اختیار دارد که با تلاش فراوان می‌کوشند تا اعتبار و جایگاه شرکت خود را نزد مصرف‌کنندگان بالا نگه دارند هدف شرکت تیکو به حداکثر رساندن رضایت مصرف‌کنندگان از خدمات آنها است. می‌توان گفت شرکت هوشمند سازی تیکو، یکی از بهترین شرکت‌های فعال در زمینه هوشمند سازی ساختمان است.

وب سایت:  WWW.Tico-Smart.comشماره تماس: ۰۲۱۸۸۵۳۱۲۸۰

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد با توجه به پیشرفتی که این تکنولوژی در سالیان اخیر در کشور ایران داشته است، طبیعی است که شرکت‌های زیادی قصد داشته باشند هوشمند سازی ساختمان را انجام دهند، اما آیا برای شما سوال شده است که این شرکت‌ها چقدر در این زمینه موفق عمل کرده‌اند؟ هنگامی‌که شما در گوگل جستجو می‌کنید ممکن است شرکت‌های زیادی را در زمینه هوشمند سازی ساختمان ببینید.

در این مقاله سعی کردیم بهترین، قابل‌اعتمادترین و فعال‌ترین شرکت‌ها در حوزه هوشمند سازی ساختمان را به شما معرفی کنیم. نکته مهمی که باید در کنار تمامی موارد گفته‌شده در نظر داشته باشید این است که هر شرکتی در کنار مزایای زیادی که به شما ارائه می‌دهد ممکن است معایبی نیز داشته باشد.

بنابراین قبل از اینکه بخواهید شرکتی را برای هوشمند سازی ساختمان خود انتخاب کنید، حتماً لازم است که به سلیقه، بودجه و نیازهای خود توجه ویژه‌ای داشته باشید و شرکتی را انتخاب کنید که مطابق بودجه و سلیقه شما باشد و بتواند با هزینه نسبتاً پایین کار قابل قبولی را به شما ارائه دهد. معمولاً شرکت‌هایی که قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند، هزینه گران‌تری دارند، اما شرکت‌هایی که در کنار قیمت مناسب، کار خوب به مشتریان ارائه می‌دهند نیز پیدا می‌شود؛ بنابراین با انجام دادن تحقیقات لازم بهترین تصمیم را بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.