معرفی کمپانی اشنایدر الکتریک

شرکت اشنایدر

شرکت اشنایدر در زمان انقلاب صنعتی تاسیس شد (۱۸۳۶ میلادی). تقریباً بعد از گذشت ۱۸۰ سال، از طریق تعهد پایدار، تخصص و قدرت حاصل از کسب و کار انجام شده، توانست در تمام سطوح حوزه تجهیزات الکتریکال، ایده های نو ارائه دهد.

شرکت اشنایدر الکتریک، پیشرو در ایجاد تحول دیجیتال در حوزه­ مدیریت انرژی و مدیریت اتوماسیون در منازل، ساختمان­ ها ، مراکز داده، زیرساخت ­ها و صنایع می­باشد. این شرکت با حضور جهانی در بیش از ۱۰۰ کشور، به رهبری انکارناپذیر در حوزه­ مدیریت انرژی (در برق فشار قوی، ضعیف و ایمن) و همچنین درحوزه­ سیستم­های اتوماسیون تبدیل شد. اشنایدر راه­ حل­هایی را برای بهره ­وری یکپارچه، ترکیب انرژی، اتوماسیون و نرم ­افزار ارائه می­دهد. در اکوسیستم جهانی­، برای ارائه­ی کنترل بلادرنگ و ارائه­ بهره­ وری عملیاتی در بستر باز، با بزرگ­ترین شریک و بزرگ­­ترین جامعه­ ائتلاف کننده و توسعه­ دهنده، مشارکت می­کنیم. ما بر این باوریم که افراد و شرکای بزرگ هستند که اشنایدر را به یک شرکت بزرگ تبدیل می­کنند و تعهد ما به نوآوری، تنوع و پایداری، تضمین می­کند که زندگی در همه ­جا، برای همه و در هر لحظه در جریان باشد.

زندگی در جریان است!

تاریخچه ما

آغاز به کار شرکت، قرن نوزدهم!

برادران اشنایدر در کارخانه­­ ریخته­ گری کرزوت (Creusot) سرمایه­ گذاری می­کنند و به یکی از بازیگران اصلی در صنعت فولاد و ماشین­ سازی تبدیل می­شوند. به ­زودی، اشنایدر و سی (Cie) وارد بازار نوظهور برق می­شوند.

بازسازی، اوایل قرن بیستم

پس از وقوع دو جنگ جهانی، شرکت به­ عنوان یک کسب ­وکار متنوع ظاهر می­شود؛ کسب ­وکاری که به­ سرعت در بازارهای جدید، از جمله بازار ساخت­ وساز و بازار برق، توسعه می­یابد.

تکامل شرکت، اواخر قرن بیستم

گروه اشنایدر از طریق دستیابی به راهبرد توسعه، رشد می­کند و بر روی صنعت برق، مدیریت انرژی و فناوری­های نوین تمرکز دارد.

وضعیت امروز شرکت، قرن بیست و یکم

اشنایدر با ارائه­ یک نمونه کار منحصربه ­فرد از فن­آوری ­های نوین (محصولات نوین، کنترل لبه و برنامه­ ها ، تجزیه و تحلیل و خدمات)، یک متخصص جهانی در زمینه­ی مدیریت انرژی و اتوماسیون تبدیل شده است.

تاریخ­های مهم و نقاط عطف

  • ۱۸۳۶

برادران اشنایدر، معادنی را خریداری می­کنند و در شهر لوکرزوت (در فرانسه) کوره­ هایی را ایجاد می­کنند. دو سال بعد آنها شرکت اشنایدر و سی (Cie) را تاسیس می­کنند.

  • ۱۸۹۱

این شرکت، به شرکتی متخصص در زمینه­ ساخت تسلیحات تبدیل می­شود و بدین ترتیب خود را به بازار نوظهور برق می­رساند.

  • ۱۹۱۹

این شرکت از طریق اتحادیه صنعتی و مالی اروپا (EIFU) گسترش می­یابد و خود را به آلمان و اروپای شرقی می­رساند.

  • ۱۹۴۹

بازسازی عمیق شرکت، پس از جنگ جهانی دوم، به رهبری چارلز اشنایدر انجام می­شود.

  • ۱۹۷۵

توجه گروه اشنایدر به مرلین گرین (Merlin Gerin)، یکی از رهبران تجهیزات توزیع برق، جلب می­شود.

  • ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۷

این شرکت از مسیر خود در صنعت فولاد و کشتی­ سازی منحرف می­شود و با فراگیری راهبردها، تمرکز خود را بر روی برق معطوف می­کند.

  • ۱۹۹۹

این گروه با دستیابی به لکسل (Lexel)، فرایند نصب، روش­های سازمانی و فرایند کنترل را توسعه می­دهد و نام فعلی خود را نیز می­پذیرد.

  • ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹

دوره رشد اساسی و ادغام در بخش­های جدید بازار (UPS، کنترل حرکت، اتوماسیون ساختمان و امنیت).

  • ۲۰۱۰

علاوه بر موارد ذکر شده، اشنایدر الکتریک موقعیت خود را در حوزه­ نرم ­افزار، تامین برق بحرانی (Critical Power) و برنامه­ های شبکه هوشمند نیز تقویت می­کند.

تاریخچه ­ی برندهای ما

ما در طول تاریخ، پیشرفت­های فناورانه و انتخاب­های راهبردی بسیاری داشته­ایم. ما کسب ­وکارهایی را کشف کرده ­ایم که در ایجاد موقعیت­های منحصربفرد و ایجاد نمونه کارهای فناورانه، به ما کمک کرده­ اند.

  • APC

رهبر UPS های تک فاز و سیستم­های تامین برق بحرانی، در سال ۲۰۰۷.

  • Clipsal

این شرکت در سال ۱۹۲۰ به­ عنوان یک برند تجاری در تولید لوازم برقی جانبی، شناخته شد و در سال ۲۰۰۴ به اشنایدر الکتریک پیوست.

  • Feller

این شرکت سوئیسی در سال ۱۹۰۹ تأسیس شد و در سال ۱۹۹۲ به اشنایدر الکتریک پیوست.

  • Foxboro

شرکت تجاری فاکسبورو در ژانویه ۲۰۱۴ به اشنایدر الکتریک پیوست.

  • Invensys

یک شرکت فناوری جهانی که در سه بخش فعالیت می­کند و در سال ۲۰۱۴ به اشنایدر الکتریک پیوست.

  • مرلین گرین

این شرکت در سال ۱۹۹۲ تاسیس شد و محصولات، راه­ حل­ها و خدمات این برند در سال ۲۰۰۹ به سیستم پیشنهاد توزیع برقِ اشنایدر الکتریک پیوست.

  • Merten

شرکتی پیشگام در ارائه­ راه ­حل­های ساختمان­های هوشمند، که در سال ۲۰۰۶ به اشنایدر الکتریک پیوست. مرتن که در سال ۱۹۰۶ تاسیس شد، شهرت خود را مرهون ارائه­ راه ­حل­های نوآورانه و ارائه­ طراحی­ های خوب برای ساختمان­های هوشمند می­باشد. نوآوری، کیفیت و طراحی عالی، مهم­ ترین نقش را در توسعه و اجرای راه­ حل­ های مرتن و همچنین ارائه­ محصولات این شرکت، ایفا کرده ­اند.

  • Pelco

این شرکت به ­عنوان رهبری در صنعت ویدئو و امنیت محسوب می­شود که از سال ۲۰۰۸ به اشنایدر پیوسته و به­ عنوان بخشی از ساختمان کسب­ وکارِ اشنایدر محسوب می­شود.

  • Square D

در سال ۱۹۹۱، شرکت Square D، که یک شرکت نوآورانه در بازارهای مدیریت انرژی و اتوماسیون می­باشد، به اشنایدر پیوست.

  • TAC

شرکت تک در سال ۲۰۰۳ به اشنایدر پیوست و در سال ۲۰۰۹، TAC به نام تجاری اشنایدر الکتریک منتقل شد.

  • تله مکانیک

این شرکت به­عنوان رهبری در حوزه­ اتوماسیون صنعتی و کنترل محسوب می­شود و در سال ۱۹۸۸ به اشنایدر پیوست.

  • Telvent

این شرکت که ارائه دهنده­ سرویس­های اطلاعاتی و راه­ حل­های فناوری اطلاعات در سطح جهانی می­باشد، در سپتامبر ۲۰۱۴ به اشنایدر پیوست.

  • Triconex

برند تجاری تریکونکس در ژانویه سال ۲۰۱۴ به اشنایدر الکتریک پیوست.

کسب­ و­کاری برای دستیابی به موفقیت در کره زمین!

مشارکت میان شبکه­ ردپای جهانی (Global Footprint Network) و اشنایدر الکتریک، با هدف برجسته­ سازی مزیت رقابتیِ قدرتمند و پاک میان شرکت­های دنیا انجام شد.

تا ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۹، تقاضای بشریت برای دسترسی به منابع موجود در طبیعت فراتر از حد توان اکوسیستم­ های کره­ زمین برای بازسازیِ مجددِ این منابع در طول یک سال بود. بنابراین این روز (۲۹ ژوئیه)، روز تخطی زمین (Earth Overshoot Day) است و در سال ۲۰۱۹، بشر زودتر از تمام سال­های دیگر، منابع سالانه­ خود را مصرف کرده است. از آنجا که استفاده­ بیش از حد از منابع، فقط برای مدت زمانی محدود امکان­پذیر است، میبایست میان تقاضای انسان از طبیعت و آنچه زمین می­تواند تامین کند، تعادل برقرار شود؛ سوال این است که آیا با یک طراحی مدبرانه این امر محقق می­شود یا یک فاجعه اتفاق می­افتد. خبر خوب این است که روند فعلی قابل بازگشت است. در واقع، نه تنها «سازگاری با یک سیاره» امکان­پذیر است، بلکه یک تدبیر راهبردی می­تواند مشاغل را به سمت موفقیت بلند مدت خود هدایت کند.

طی دو سال گذشته اشنایدر الکتریک با شبکه­ ردپای جهانی کار می­کند تا بدین ترتیب با بررسیِ اصول ردپای اکولوژیکی (زیست محیطی) بتواند فعالیت­های خود را با سیاره زمین تطبیق دهد. این رویکرد که رویکردی ساده اما تأثیرگذار است، برای پاسخ­گویی به این سؤال راهبردی، معیارهای مهمی را برای کسب­ وکارها تعیین می­کند: آیا محصولات و خدمات من مطابق با سیر حرکتِ مشتریان (و به­طور کل بشریت)، به­سوی تخطی زیست محیطی می­باشد؟

توسعه

اشنایدر الکتریک متعهد می­شود که تا سال ۲۰۲۵، با ارائه­ی راه­حل­هایی با کربنِ کم، دسترسی به روشنایی و قابلیت­های ارتباطی را برای ۵۰ میلیون نفر فراهم آورد و مهارت­های انرژی را به ۱ میلیون نفر از افراد محروم آموزش دهد.

اقلیم

اشنایدر الکتریک متعهد می­شود که تا سال ۲۰۳۰ در اماکن و اکوسیستم­های خود، کربن را خنثی کند. در حوزه­های ۱ و ۲، این گروه برای خود هدف تعیین کرده است که تا سال ۲۰۵۰، در مقایسه با سال ۲۰۱۵، میزان دی­اکسید کربن را ۵۳% کاهش دهد؛ و همچنین متعهد شده است که تا پایان سال ۲۰۲۰، اهداف مبتنی بر علم را توسعه دهد.

استاندارد KNX

اشنایدر الکتریک، براساس پروتکل KNX، به­منظور به حداکثر رساندن انعطاف­پذیری، راحتی، ایمنی و سودآوری (به­ویژه برای ساختمان ­های جدید)، به ارائه­ی راه­حل­هایی برای مدیریت اتوماسیون منازل و انواع ساختمان­ها پرداخته است.

در KNX تمام دستگاه­ها به یک خط کابل باس مشترک (زوج سیم به هم تابیده) متصل می­شوند، که این دو سیم، موازی با مدار اصلی نصب میشوند. هر دستگاه به ­طور عمده قادر به برقراری ارتباط با سایر دستگاه­ها می­باشد. هنگامی­که یک حسگر فعال می­شود، کنترلر یا فعالساز مربوطه دستورات موردنظر را انجام داده و عمل می­کند. کلیه­ توابع می­توانند بدون آسیب رساندن به ساختمان، پارامتردهی و تنظیم شوند.

مزایا

KNX به واسطه­ اشنایدر الکتریک، طبق یک استاندارد بین ­المللی، یک سیستم جامعِ تعبیه شده را پیشنهاد می­دهد و بسیاری از راه ­حل­های ارائه شده، شاخه­ های فنی مختلف را با حداکثر انعطاف­پذیری، راحتی، ایمنی و سودآوری (به ­ویژه برای ساختمان­های جدید) تحت پوشش قرار می­دهند.

ایده­ KNX به همان اندازه که مبتکرانه است، ساده نیز می­باشد. KNX تمام عملکردهای اصلی یک ساختمان (مانند روشنایی، گرمایش، تهویه مطبوع یا سایه) را در یک سیستم هوشمند ترکیب می­کند؛ که این امر به کاهش هزینه­ های عملیاتی و در نتیجه صرفه­ جویی قابل توجه در انرژی، صرفه جویی در زمانِ نصب و همچنین افزایش انعطاف ­پذیری و سازگاری با تحولات آینده کمک می­کند.

 

محصولات اشنایدر تحت استاندارد KNX:

  • اجرای سیستم و منابع تغذیه
  • رابط های دوطرفه (IP,USB,Dali,…)
  • کلیدهای هوشمند چند منظوره
  • اینترفیس ها و ورودی های دیجیتال
  • آشکارسازهای حرکتی
  • حسگرهای محیطی
  • فعالسازهای سوئیچ/ دیمر
  • دستگاه­های کنترل و نمایش
  • واحدهای کنترل دمای اتاق و ترموستات
  • تجهیزات جانبی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.