معرفی و آشنایی با برند ABB

کمپانی یا به عبارت دقیق تر گروه عظیم ABB شرکتی چندملیتی سوئیسی و سوئدی است که دفتر مرکزی آن در حال حاضر در شهر زوریخ سوئیس قرار دارد. زمینه فعالیت این شرکت در حوزه های رباتیک، برق قدرت، تجهیزات سنگین برقی و اتوماسیون صنعتی و ساختمانی می باشد. بر اساس گزارش موسسه فورچن (Fortune Global 500) در سال ۲۰۱۸، شرکت ABB در جایگاه ۳۴۱ ام قرار دارد و به مدت ۲۴ سال در لیست ۵۰۰ شرکت معتبر جهانی قرار گرفته است.

تاریخچه

در سال ۱۸۸۳ شرکتی سوئیسی به نام ASEA به عنوان تولید کننده برق و ژنراتور تاسیس شد. همچنین هشت سال بعد و در سال ۱۸۹۱ میلادی شرکت دیگری در سوئد با نام BBC تاسیس گردید که زمینه فعالیت آن تولید موتورهای AC,DC ، ژنراتور، توربینهای بخار و مبدلها بود. در نهایت در آگوست سال ۱۹۸۷ دو شرکت ASEA, BBC با یکدیگر ادغام شدند و کمپانی ABB را تشکیل دادند. از ادغام این دو شرکت متوسط، شرکتی جهانی و عظیم با درآمدی ۱۸ میلیارد دلاری و ۱۶۰ هزار کارمند پدید آمد. با پیشرفتی چشمگیر این شرکت در سال ۲۰۱۰ درآمدی در حدود ۳۱ میلیارد دلار با بیش از ۱۳۵ هزار کارمند در سطح دنیا را تجربه کرد. شرکت ABB بیش از ۱۳۰ سال است که در تجارت انرژی فعالیت داشته و در نوآوری های بسیاری پیشگام بوده است.

برخی از نوآوری های ABB در طول سالها فعالیت در صنعت برق

  • سال ۱۹۹۰: عرضه Azipod؛ شرکت ABB خانواده ای از سیستم های پیشران برقی را راه اندازی کرد که بر روی کشتی های بزرگ و غول پیکر نصب شده و امکان کنترل بهینه مصرف سوخت آنها را فراهم می ساخت.
  • سال ۱۹۹۸: ساخت ربات پیشرفته FlexPicker که برای صنایع چیدن و بسته بندی کاربرد فراوانی داشت.
  • سال ۲۰۰۰: ساخت اولین بندر الکرتیکی تجاری در گوتنبرگ سوئد که این امکان را برای کشتی های تجاری فراهم می کرد که در زمان لنگر گرفتن در ساحل بتوانند موتورهای خود را خاموش کنند.
  • سال ۲۰۰۴: طراحی و ساخت سیستم اتوماسیون ۸۰۰xA؛ یک سیستم کنترلی پیشرفته برای صنایع تولیدی و فرآوری کننده
  • سال ۲۰۱۴: پرده برداری از یک ربات محصول مشترک با نام YuMi که با دو بازوی کنترلی کاربرد فراوانی را در بسیاری صنایع تولیدی ایفا کرد.
  • سال ۲۰۱۸: رونمایی از شارژر توان بالای Terra برای شارژ خودروهای برقی. این دستگاه قادر است در مدت زمان ۸ دقیقه یک ماشین الکتریکی را برای پیمایش مسافت ۲۰۰ کیلومتری شارژ کند.

برند abb قطعات هوشمند

محصولات ABB

این شرکت محصولات گسترده ای را در حوزه تجهیزات الکتریکال تولید و عرضه میکند. از تجهیزات تولید و توزیع برق قدرت گرفته تا رباتیک و محصولات اتوماسیون صنعتی و ساختمانی.

  • محصولات تولید و توزیع برق

تولید اجزای اصلی انتقال و توزیع شبکه برق فشار قوی؛ این بخش شامل شبکه ABB برای تولید ترانسفورماتورها ، سوئیچ ها ، مدارهای محافظتی (Circuit Breakers)، کابل ها و تجهیزات مرتبط است. همچنین کلیه خدمات مورد نیاز برای اطمینان از عملکرد محصولات و افزایش طول عمر آنها را نیز ارائه می دهد.

  • محصولات کنترل و اتوماسیون شبکه برق (Power Systems)

ارائه سیستم ها و خدمات فنی و مهندسی برای شبکه های انتقال و توزیع برق و نیروگاه ها به انضمام ساخت انواع پستها و سیستمهای اتوماسیون مربوطه. همچنین نکات برجسته اضافی شامل سیستم های انتقال جریان متناوب انعطاف پذیر (FACTS) ، سیستم های ولتاژ بالا جریان مستقیم (HVDC) و سیستم های مدیریت شبکه.

  • اتوماسیون صنعتی

شرکت ABB محصولات و راه حل هایی را برای دستگاه های ابزار دقیق ، اتوماسیون و بهینه سازی فرایندهای صنعتی در اختیار مشتریان قرار می دهد.این محصولات قابل استفاده در  صنایعی نظیر نفت و گاز ، نیرو ، مواد شیمیایی و دارویی ، خمیر کاغذ و کاغذ ، فلزات و مواد معدنی می باشند.

  • محصولات ولتاژ پایین (Low Voltage)

این کمپانی تجهیزات محافظتی ولتاژ پایین (Circuit Breakers) ، سوئیچ ها ، محصولات کنترلی ، لوازم جانبی سیم کشی و کابل کشی برای محافظت از انسانها ، تاسیسات و تجهیزات الکترونیکی در برابر اضافه بار الکتریکی (Electrical Overload) تولید می کند. همچنین شرکت ABB از بزرگترین تولید کنندگان محصولات هوشمند ساختمانی تحت استاندارد KNX میباشد. استانداردی که به کمک آن میتوان کلیه تجهیزات برقی ساختمان از روشنایی و پرده برقی گرفته تا تهویه مطبوع و سیستمهای سرمایش/ گرمایش را کنترل و مدیریت کرد. در استاندارد KNX کلیه محصولات توسط یک کابل دیتا به همدیگر متصل میشوند و به کمک قابلیتهای نرم افزاری امکان پیاده سازی هرگونه سناریو هوشمند برای مصرف کنندگان فراهم میشود. استاندارد KNX از مهمترین و اولین استانداردهای هوشمندسازی ساختمان می باشد و انواع ساختمانها از ویلا و مسکونی گرفته تا اداری و تجاری توسط این استاندارد قابل هوشمندسازی می باشند.

محصولاتی که کمپانی ABB تحت استاندارد KNX تولید و عرضه میکند به شرح ذیل طبقه بندی می شوند:

  • انواع کنترلر ها و فعالسازهای تابلویی جهت کنترل روشنایی (سوئیچ یا دیم)، پرده برقی، فنکوئل و گرمایش از کف
  • منابع تغذیه سیستم هوشمند به همراه تجهیزات ارتباطی (Gateways) نظیر USB, DALI, IP, …
  • انواع کلیدها و ترموستاتهای چندمنظوره با طرحها و ظواهر متنوع که همگی قابل برنامه ریزی می باشند.
  • سنسورهای حرکتی، حضور و چند منظوره در طرحها و مدلهای مختلف
  • پنلها و نمایشگرهای لمسی با کاربردهای چندکاره نظیر کنترل سیستم هوشمند، مشاهده تصاویر دوربینها و پنل داخلی آیفون تصویری
  • سرورهای هوشمند تحت استاندارد IP به منظور کنترل گرافیکی سیستم هوشمند از طریق انواع پنلها، موبایل و تبلتهای هوشمند
  • و بسیاری از گجتهای هوشمند جذاب نظیر دستیار صوتی (Voice Assistant) که امکان کنترل سیستم هوشمند را از طریق فرمانهای صوتی و به کمک دستگاههایی نظیر Alexa, Google Home فراهم میسازد.

جهت خرید تجهیزات برند ABB میتوانید به فروشگاه اسمارت شو مراجعه کنید و با بهترین قیمت قطعاتی که نیاز دارید را به صورت آنلاین خرید کنید 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.