مقالات آموزشی https://smartsho.com/blog آموزش سیستم هوشمند Tue, 08 Mar 2022 16:08:18 +0000 fa-IR hourly 1 https://wordpress.org/?v=5.9.9 هوشمند سازی ویلا چه مزایا و معایبی دارد؟ https://smartsho.com/blog/%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/ https://smartsho.com/blog/%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/#respond Tue, 08 Mar 2022 16:07:58 +0000 https://smartsho.com/blog/?p=367 هوشمند سازی ویلا چه مزایا و معایبی دارد؟در حال حاضر ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تمام افراد کم‌وبیش با تکنولوژی سروکار دارد. از تلفن‌های همراه و رایانه‌ها گرفته تا اختراعات جدید بشریت همه به تکنولوژی وابسته هستند. با پیشرفتی که تکنولوژی در چندین سال اخیر داشته است، بسیاری از خانه‌هایی که در حال حاضر ساخته می‌شوند مجهز به سیستم هوشمند هستند؛ […]]]> هوشمند سازی ویلا چه مزایا و معایبی دارد؟

در حال حاضر ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تمام افراد کم‌وبیش با تکنولوژی سروکار دارد. از تلفن‌های همراه و رایانه‌ها گرفته تا اختراعات جدید بشریت همه به تکنولوژی وابسته هستند. با پیشرفتی که تکنولوژی در چندین سال اخیر داشته است، بسیاری از خانه‌هایی که در حال حاضر ساخته می‌شوند مجهز به سیستم هوشمند هستند؛ بنابراین ممکن است بسیاری از مردم با سیستم‌های هوشمند سازی خانه آشنایی داشته باشند، اما هنوز وجود دارد افرادی که با این سیستم‌ها آشنایی ندارند، اما شاید دوست داشته باشند که خانه خود را هوشمند سازی کنند. برای اینکه اولین قدم را در مسیر هوشمند سازی خانه بردارید ابتدا نیاز است که بدانید هوشمند سازی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؛ بنابراین در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا ابتدا هوشمند سازی خانه را برای شما توضیح دهیم و سپس تعدادی از مزایا و معایب آن را برای شما بگوییم.

هوشمند سازی ویلا چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم وارد بحث مزایا و معایب هوشمند سازی شویم ابتدا لازم است بفهمیم که هوشمند سازی به چه معناست دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا بهتر متوجه شوید که آیا می‌خواهید خانه و ویلای خود را هوشمند سازی کنید یا خیر. به‌‌طورکلی خانه‌های هوشمند خانه‌هایی هستند که تمامی سیستم‌های امنیتی و دستگاه‌های الکترونیکی آنها توسط مالک خانه و تنها با کلیک کردن روی چند دکمه کنترل می‌شود این کنترل کردن می‌تواند به‌وسیله تلفن همراه یا هر وسیله دیگری انجام شود. برخی از کارهایی که مالک خانه هوشمند می‌تواند انجام دهد عبارت‌اند از روشن یا خاموش کردن تهویه، گرمایش، وسایل برقی و ایجاد امنیت در کل ساختمان. تمام این کارها تنها با کلیک کردن بر روی چند دکمه انجام می‌شود. به‌طورکلی هنگامی که خانه خود را هوشمند سازی می‌کنید می‌توانید تمام دستگاه‌های الکترونیکی و لوازم‌خانگی هوشمند خود را به طور کامل کنترل کنید. تمام این دستگاه به یک هاب مرکزی به نام «دروازه» متصل می‌شوند و این دروازه توسط یک رابط، مانند تلفن‌ همراه یا وسایل دیگر کنترل می‌شود. حالا که با هوشمند سازی آشنا شدید بهتر است درباره مزایا و معایب آن بحث کنیم.

مزایای هوشمند سازی ویلا

تعداد مزایای هوشمند سازی بسیار زیاد است به همین دلیل است که بسیاری از مهندسان در حال حاضر هنگام ساخت خانه آن را هوشمند سازی می‌کنند. در ادامه چند مورد از مزایای هوشمند سازی را به شما توضیح خواهیم داد:

قفل‌کردن و باز کردن درها آسان‌تر است

بدون شک مهم‌ترین ویژگی یک خانه امنیت آن است و مهم نیست که تا چه اندازه برای خریدن قفل برای منزلتان هزینه می‌کنید زیرا سارقان همیشه راهی برای باز کردن آنها پیدا خواهند کرد. کاری که برای ایجاد امنیت بالای خانه‌تان می‌توانید انجام دهید این است که خانه خود را هوشمند سازی کنید زیرا درصورتی‌که هر مشکل امنیتی در خانه‌های هوشمند به وجود بیاید از طریق هشدارهای امنیتی به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر خانواده‌ای پیش بیاید این است که کلید خود را گم کنند یا فراموش کنند که در خانه خود را قفل کنند، اما سیستم هوشمند سازی این نگرانی را برطرف کرده است زیرا با کمک این سیستم می‌توانید در خانه خود دوربین‌های مداربسته و هوشمند نصب کنید. این کار سیستم امنیتی خانه شما را افزایش می‌دهد. به طور مثال شخصی به منزل شما آمده است، اما شما هنوز به منزلتان نرسیده‌اید بنابراین به راحتی می‌توانید با استفاده از دوربین‌های مداربسته و رمز اینترنتی، در خانه را برای او باز کنید. همچنین شما می‌توانید تمام درهای منزلتان مانند در گاراژ، در خانه، دروازه‌ها و… را تحت نظارت خود داشته باشید و تنها با یک کلیک آنها را باز یا بسته کنید.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

امروزه با روی کار آمدن بسیاری از لوازم برقی خانگی، میزان مصرف انرژی افزایش زیادی پیدا کرده است؛ بنابراین شما می‌خواهید مطمئن شوید که انرژی زیادی را به صورت بیهوده هدر نمی‌دهید. به کمک سیستم هوشمند سازی می‌توانید اطمینان پیدا کنید که کوچک‌ترین مقدار انرژی را هدر نمی‌دهید زیرا وقتی سیستم هوشمند دارید می‌توانید تمام دستگاه‌ها و لوازم‌خانگی خود را مدیریت کنید و در صورت نیاز آنها را خاموش کنید. نه فقط لوازم‌خانگی بلکه می‌توانید روشنایی خانه خود را نیز کنترل کنید و ازآنجایی‌که نورپردازی در بیشتر خانه‌ها انرژی زیادی هدر می‌دهد، می‌توانید با استفاده از هوشمند سازی، تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. اگر بیرون از خانه هستید و فراموش کرده‌اید لامپ‌های خانه را خاموش کنید به راحتی می‌توانید با اتصال به سیستم هوشمند، لامپ‌ها را خاموش کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا از مصرف بیهوده انرژی جلوگیری کنید، همچنین بیشتر آپارتمان‌ها نیاز به دستگاه تهویه هوا یا کولر دارند با استفاده از هوشمند سازی می‌توانید زمانی که از این وسایل استفاده می‌کنید به راحتی با کمک تلفن همراه خود آنها را خاموش کنید.

می‌توانید وسایلتان را مطابق با نیازهای خود سفارشی سازی کنید

با استفاده از هوشمند سازی می‌توانید به راحتی وسایل و دستگاه‌های هوشمند منزل خود را بر اساس نیازهای خود را سفارشی‌سازی کنید. به طور مثال هر بار که لازم باشد می‌توانید دمای سیستم گرمایشی خود را افزایش دهید یا دمای کولر خود را کاهش دهید یا شاید بخواهید قبل از اینکه به خانه‌تان برسید آبگرم کن را روشن کنید یا هنگامی که می‌خواهید بخوابید تمام وسایل و برق‌های خانه را خاموش‌کنید. شما به راحتی می‌توانید تنها با یک کلیک به وسیله تلفن همراه خود تمامی این کارها را به سرعت انجام دهید.

سهولت در استفاده

در کنار تمام مزایایی که گفته شد، یکی از مهم‌ترین مزایای هوشمند سازی استفاده آسان از آن است. شما می‌توانید تمام نکات گفته‌شده در بالا را بدون هیچ‌گونه دردسر و مشکلی در نهایت سرعت و به سادگی انجام دهید و کنترل کاملی بر روی سیستم‌ها و وسایل منزل خود داشته باشید. حتی اگر تجربه زیادی در زمینه وسایل الکترونیکی و فناوری نداشته باشید تنها کافی است با رعایت چند نکته ساده از پس تمامی این کارها برآیید.

فناوری‌ خانه‌های هوشمند واقعا حرفه‌ای هستند

سیستم‌های جدید هوشمند سازی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؛ بنابراین اگر شما می‌خواهید خانه خود را مطابق با استانداردهای جهانی ارتقا دهید و امنیت خانه خود را تضمین کنید لازم است تا از این سیستم‌ها در منزل خود استفاده کنید. درست است که هزینه راه‌اندازی آن ممکن است کمی زیاد باشد، اما با توجه به امکاناتی که دریافت می‌کنید می‌توان گفت پول خود را هدر نداده‌اید.

هوشمند سازی ویلا در شمال، لواسان و کردان کرج

معایب هوشمند سازی ویلا

حالا که بعضی از مزایای هوشمند سازی را برای شما توضیح دادیم، لازم است که معایب آن را نیز به شما بگویم. مانند هر سیستم دیگری، سیستم‌های هوشمند سازی در کنار مزایای زیادی که دارند چندین معایب نیز دارند؛ بنابراین اگر تصمیم دارید از این سیستم استفاده کنید لازم است که معایب آن را بررسی کنید.

هزینه هوشمند سازی ویلا

در هزینه هوشمند سازی اولین موردی که می‌توان به آن اشاره کرد، هزینه سیستم هوشمند سازی است. در حال حاضر شرکت‌های زیادی وجود دارند که سیستم‌های هوشمند سازی منزل را به شما ارائه می‌دهند، اما می‌توان گفت تمامی این شرکت‌ها خدمات گران قیمتی به مشتریان ارائه می‌دهند و عده کمی می‌توانند از پس هزینه آن برآیند. بنابراین اگر می‌خواهید از این سیستم‌ها استفاده کنید باید پس‌انداز خوبی داشته باشید زیرا این سیستم‌ها هنگام راه‌اندازی هزینه‌بر هستند، اما در آینده باعث صرفه‌جویی در هزینه شما خواهند شد.

وابستگی به اینترنت

سیستم‌های هوشمند سازی نیاز به اتصال به اینترنت دارند؛ بنابراین بدون اینترنت قوی و پرسرعت نمی‌توانید کنترل تمام سیستم‌ها و وسایل منزل خود را به دست بگیرید. اگر در جایی باشید که اتصال اینترنت وجود نداشته باشد، متأسفانه راه دیگری ندارید که بتوانید به سیستم خود دسترسی پیدا کنید و آن را کنترل کنید.

غیر فعال شدن سیستم در صورت شکست خوردن شرکت‌

بدترین اتفاقی که ممکن است برای شما بیفتد این است که شرکتی که از آن سیستم هوشمند سازی خود را خریداری کرده‌اید شکست بخورند. در این صورت آن شرکت به طور کامل می‌تواند سرویس‌های خود را از کار بیندازد و در این صورت سیستم هوشمند سازی شما به طور کامل از بین خواهد رفت؛ بنابراین حتماً دستگاه هوشمند سازی خود را از یک شرکت معتبر و قابل‌اعتماد خریداری کنید زیرا بسیاری از شرکت‌ها برای رقابت با یکدیگر ساخته نشده‌اند و ممکن است کار خود را برای همیشه تعطیل کنند.

احتمال هک شدن سیستم

به‌طورکلی می‌توان گفت هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد می‌تواند نگرانی امنیتی ایجاد کند زیرا همیشه این احتمال وجود دارد که هکرها سیستم شما را هک کنند و بتوانند به راحتی به تمام دستگاه‌ها و سیستم‌های منزل شما دسترسی پیدا کنند. اگر هکرها به سیستم منزل شما دسترسی داشته باشند می‌توانند درهای ساختمان شما را باز کنند و سیستم امنیتی ساختمان را از کار بیاندازند، اما تا زمانی که برای حفظ امنیت خود تلاش می‌کنید، احتمال هک شدن سیستم خود را بسیار کاهش می‌دهید. درواقع می‌توان گفت این کاملاً به شما بستگی دارد که مطمئن شوید روش‌هایی که دنبال می‌کنید درست هستند زیرا اگر دستورالعمل‌های لازم را دنبال کنید مطمئناً از هک شدن در امان خواهید بود.

سخن پایانی

تمام نکات، مزایا و معایبی که در این مقاله گفته شد به این دلیل بود که شما بتوانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از سیستم هوشمند سازی برای ویلا و منزل خود استفاده کنید یا خیر. البته مطمئناً مزایای سیستم هوشمند سازی آنقدر زیاد است که معایب این سیستم به چشم نیاید، اما هنگامی که قصد راه‌اندازی آنها را دارید حتماً لازم است که تحقیقات موردنیاز خود را انجام دهید تا در آینده دچار پشیمانی نشوید. همچنین هنگامی که تصمیم گرفتید سیستم هوشمند سازی را برای منزل خود تهیه کنید حتماً از شرکت معتبری کمک بگیرید و اطمینان پیدا کنید که این شرکت از تجهیزات و وسایل مناسبی برای انجام این کار استفاده می‌کند زیرا استفاده کردن از تجهیزات نامناسب و غیر ایمن می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای سیستم ساختمان و ویلای شما به وجود آورد.

]]>
https://smartsho.com/blog/%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/feed/ 0
مزایای هوشمند سازی ساختمان https://smartsho.com/blog/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86/ https://smartsho.com/blog/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86/#respond Sat, 05 Mar 2022 15:50:34 +0000 https://smartsho.com/blog/?p=361 مزایای هوشمند سازی ساختمانبا پیشروی به سمت آینده و با پیشرفت تکنولوژی، زندگی افرادبسیار راحت‌تر از گذشته شده است. در هر نقطه‌ای از زندگی که فکرش را بکنید فناوری و تکنولوژی باعث راحت‌تر شدن زندگی افراد و کاهش مشکلات در زندگی می‌شود. شاید تا به حال به هر طریقی زندگی افرادی را مشاهده کرده‌اید که بسیاری از کار […]]]> مزایای هوشمند سازی ساختمان

با پیشروی به سمت آینده و با پیشرفت تکنولوژی، زندگی افرادبسیار راحت‌تر از گذشته شده است. در هر نقطه‌ای از زندگی که فکرش را بکنید فناوری و تکنولوژی باعث راحت‌تر شدن زندگی افراد و کاهش مشکلات در زندگی می‌شود. شاید تا به حال به هر طریقی زندگی افرادی را مشاهده کرده‌اید که بسیاری از کار های روز مره که ممکن است وقت زیادی را از شما بگیرد، تنها با کمک تلفن هوشمند خود انجام می‌دهند. شما نیز می‌توانید با استفاده از به روز ترین تکنولوژی موجود، راحتی را برای خود و خانوادهٔ خود به ارمغان آورید. اما سؤال اینجاست که این آرامش و تکنولوژی مه از آن صحبت می‌کنیم چیست؟

جواب این سؤال، هوشمند سازی ساختمان می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از هوشمند کردن ساختمان مسکونی و یا حتی تجاری، اداری نیز از حداکثر امکانات برای یک زندگی با کیفیت برخوردار شوید.

هوشمند سازی ساختمان به تسهیلاتی گفته می‌شود که با بهینه سازی چهار عامل اصلی سیستم‌ها، خدمات، ساختار و مدیریت را در هر ساختمانی را با بهروه وری و بسیار مقرون به صرفه می‌سازد. ساختمان‌هایی که هوشمند سازی می‌شوند، سطح مدیریت و تنظیم منابع انرژی را افزایش داده و بسیار مؤثر واقع می‌شوند. تجهیزات این سیستم‌ها که در اجزای مختلف یک ساختمان به کار می‌روند، این امکان را ایجاد می‌کنند تا سطح رطوبت، دما، روشنای و سایر امکانات را کنترل کنند تا اطمینان حاصل شود که حد اکثر کارایی به دست خواهد آمد. این زیر ساخت ها همگی با استفاده از تشخیص نو آورانه، اتصال و داده‌های بزرگی ساخته شده‌اند.

هوشمند سازی ساختمان چه مزایایی دارد ؟

در ابتدای انجام هر کاری سؤالات بسیاری وجود دارد که با حل کردن آن‌ها می‌توانید به نتیجه نهایی دست پیدا کنید. سوالاتی در رابطه با هزینه‌ها و فواید آن‌ها نسبت به معایب و غیره. در ادامه قصد داریم که مقوله هوشمند سازی ساختمان را برای شما به طور کلی شرح داده و هر کدام را به طور مفصل توضیح دهیم.

تسهیلات بهبود یافته در هوشمند سازی ساختمان

تمامی ساختمان‌های هوشمند به صورتی طراحی شده‌اند که قادر هستند تمامی هزینه‌های اضافی را کاهش دهند، چرا که تاسیسات هوشمند انرژی کارآمدتر و به صرفه‌تری دارند. با انجام چنین کاری ساختمان شما عمر طولانی و بادوام‌تری نسبت به ساختمان‌های غیر هوشمند خواهد داشت. ساختمان‌های هوشمند قادر هستند که به راحتی به داده‌ها و اطلاعات موجود در تجهیزات ساختمان هوشمند دسترسی پیدا کنند و به اجرای هر چه راحت‌تر و کارآمدتر آنها کمک کنند. به طور مثال فرض کنید در یک ساختمان تمام هوشمند زندگی می‌کنید. استفاده از سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند می‌تواند دمای مورد نیاز فضای خانه را با توجه به شرایط آب و هوای منطقه شما تأمین کند. سردی و گرمی فضای داخلی خانه نیز می‌تواند بر استقامت کف و دیوارهای خانه بسیار تأثیرگذار بگذارد. بنابراین با متعادل سازی دمای خانه می‌توانید عمر کف و دیوار را بالا برده و برخلاف ساختمان‌های غیر هوشمند که به سرعت فرسوده می‌شوند مدت طولانی‌تری سالم بمانند و در نتیجه بهبود تسهیلات می‌تواند اولین قدم در جهت تاثیرگذاری مثبت در ذهن شما برای انجام این کار را بردارد. در هوشمند سازی ساختمان خود با استفاده از ابزارها و تجهیزات پیشرفته و همچنین سیستم‌های کامپیوتری فوق حرفه‌ای می‌توانید بر عملکرد سازه‌های مختلف تاثیرات بسیار مثبتی داشته باشید و سبب بهینه سازی و ارتقای آنها شوید.

از آنجایی که سیستم عامل‌های موجود در هر ساختمان هوشمندی از طریق یکپارچه‌سازی، کارایی آنها ساده و راحت می‌شود و تیم فناوری اطلاعات این تجهیزات را کنترل می‌کنند می‌توانند خیلی راحت‌تر همه چیز را تحت کنترل گرفته و می‌توانند وقایع را به تسلط خود درآورند و تشویش و تشدید کمتری نسبت به کنترل گری وقایع خواهند داشت. علت این امر نیز به این دلیل است که افرادی که چنین سیستم‌هایی را کنترل می‌کنند نیازی به کنترل و تسلط بر روی چندین تجهیز و ابزار که هر کدام به صورت مستقل کار می‌کنند و نیاز به تمرکز دارند را نخواهند داشت. چنین سیستمی که کنترل آن به صورت متمرکز شده می‌باشد می‌تواند مدیریت بسیار بهتر و ساده‌تری داشته باشد و در صورت بروز هر گونه مشکلی سریعاً و در کمترین زمان ممکن به رفع آن بپردازند.

علاوه بر این تیم مستقر در یک ساختمان هوشمند که سیستم‌های HVAC و سایر فرآیندهای سیستماتیک ساختمان را کنترل می‌کنند، نیازی به نظارت بر سیستم‌های کامپیوتری متعددی نخواهند داشت. برای درک بهتر این مسئله تصور کنید که در ساختمان هوشمند به طور همزمان سیستم گرمایش منزل شما و سیستم اطفاء حریق همسایه شما دچار مشکل شده است در چنین مواقعی می‌توانید به راحتی به واحد فناوری ساختمان خود مراجعه کرده و اپراتور بسیار راحت و بدون اتلاف وقت بعد از عیب یابی و یافتن مشکل تنها با استفاده از یک مانیتور با شرکت نصب کننده سیستم تماس گرفته و افرادی را برای رفع مشکل احضار کنند.

کمک هوشمند سازی ساختمان در کاهش هزینه‌ها

 ساختمانی که هوشمندسازی شده و خبری از تکنولوژی‌های قدیمی و پیش پا افتاده در آن نمی‌باشد می‌تواند تاثیرگذاری بسزایی در کاهش هزینه‌های مختلفی داشته باشد پس از مدتی متوجه خواهید شد که هزینه‌های زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی شده و به دنبال آن هزینه‌های زیاد دیگری نیز از بابت تعمیر و نگهداری اجزای تاسیسات نیز به دلیل وجود سیستم‌های خودکار مختلف کاهش می‌یابد. اما از آنجایی که یک ساختمان چرخه عمر طولانی دارد می‌تواند در درازمدت هزینه‌های بسیاری داشته باشد که با اقدام به هوشمندسازی ساختمان خود می‌توانید تا چندین برابر از هزینه‌های مصرفی خود را کاهش دهید. به عنوان مثال ابزار و تجهیزاتی مانند موتورخانه و آسانسور ممکن است که نیاز به تعمیرات داشته باشد چنین اتفاقاتی در ساختمانهایی که هوشمندسازی نشده باشند می‌تواند به دفعات تکرار شده و هزینه‌های زیادی در دراز مدت داشته باشد.

اما در یک ساختمان هوشمند خبری از چنین اتفاقاتی نیست و به دلیل استفاده از بهترین و به روز ترین تجهیزات موجود در مارکت جهانی به ندرت دچار آسیب دیدگی شده و نیازی به احضار تعمیرکار برای رفع مشکل نمی‌باشد. اما اگر دچار آسیب دیدگی شوند به علت عیب یابی سریع توسط مانیتورهایی که به سنسورهای این تجهیزات متصل هستند می‌تواند در زمان و هزینه در یک بازه زمانی صرفه‌جویی کرد.

افزایش رضایت ساکنین نسبت به هوشمند سازی ساختمان

 در انواع ساختمانهای هوشمند کیفیت روشنایی در ساختمان و منزل بهبود پیدا می‌کند، جریان هوا کیفیت بهتری می‌یابد، پرسنل و یا افرادی که در آن ساختمان به سر می‌برند از امنیت بالایی برخوردار خواهند بود و امکانات بهداشتی با کیفیت‌ترین ارائه خواهد شد به طوری که راحتی بیشتر و بهتری برای ساکنین به ارمغان خواهد آمد. طبیعی است که در چنین فضایی احساس آرامش و راحتی بیشتری برای افراد به وجود می‌آید. شما چطور؟ ترجیح شما بر این است که در ساختمانی با امکانات بالا و رفاه بیشتری زندگی کنید و یا هنگام وقوع مشکل باعث شود اعصاب شما به هم بریزد و در وقت شما نیز به اتلاف زیادی به وجود آید؟ طبیعی است که انتخاب شما گزینه اول می‌باشد چراکه انسان‌ها به طور ذاتی در پی رفاه و امکانات بالا برای آسایش و آرامش خود می‌باشند و از مشکلات و وقایع مختلف بیزارند.

نکات کلیدی دز مزایای ساختمان هوشمند

کمک هوشمند سازی ساختمان به درآمدزایی و افزایش اشتغال

 برای هوشمندسازی ساختمان نیاز است که از تجهیزات پیشرفته در این زمینه استفاده شود و تنها افراد متخصص در همان زمینه نسبت به نصب و تعمیرات آن استخدام شود. با افزایش چنین شرکت‌ها و خدماتی در کشور عزیزمان می‌توان یک قدم به خودکفایی نزدیک شده و از دانشمندان و دانشجویان متخصص در این عرصه کمک گرفت و باعث ایجاد اشتغال برای جوانان شد. چنین ساختمانهای هوشمندی می‌توانند چراغ راه شرکت‌های کوچکتر و استارت‌آپ‌های شوند که می‌خواهند از کار کردن و اشغال چنین تسهلات سودمندی بهره‌مند شوند. تسهیلات چنین ساختمان‌هایی می‌تواند به مستاجران خود سیستم ارتباطی یکپارچه، امنیت شبکه محیط کاری امن‌تر و کنترل مستقل بر فضای اداری اجاره‌ای آنها ارائه دهد. بنابراین با هوشمند سازی ساختمان‌های خود می‌توانید در جهت شکوفایی و رونق وطن خود نیز گامی برداشته و باعث سرافرازی شوید.

کمک به بهبود تجربه در هوشمند سازی ساختمان

 این که شما در ساختمان هوشمند زندگی کنید نیز می‌تواند به صورت مستقیم بر تصمیمات آینده افراد بر روی انتخاب‌های خود برای خرید منزل تاثیرگذاری زیادی داشته باشد. علت این امر نیز به این دلیل می‌باشد که هنگامی که شما در ساختمان هوشمند اقامت دارید با مراجعه به دوستان و آشنایان به منزل شما، آن‌ها نیز شیفته و فریفته چنین تجهیزاتی شده و باعث شود که برای رفاه بیشتر حال خود نیز اقدام به هوشمندسازی منزل خود کنند علاوه بر این برای صاحبان مشاغلی که مشتریانی که از دفاتر شرکت آنها بازدید می‌کنند می‌تواند از تجربیات ساکنان چنین مجتمع‌هایی برخوردار شده و باعث تصمیم گیری راحت‌تر شوند و باعث شوند همان مزایا و آسایشی که ساکنین تجربه می‌کنند را خود نیز دریافت کنند.

کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های هوشمند

 مطمئناً همگی آگاه هستید که هر چیزی برای انجام حرکات و کارهای خود نیاز به انرژی دارد و وسایل مختلف انرژی‌های مختلفی دریافت می‌کنند اما تجهیزات هوشمند یک ساختمان چطور؟ با چه چیزی کار می‌کنند؟ در جواب باید بگوییم که بستگی به ابزار به کار برده شده دارد. به طور مثال تجهیزات مختلفی مانند رادیاتور، آبگرمکن و غیره که در موتورخانه قرار دارند با استفاده از گاز طبیعی کار می‌کنند و انرژی لازم برای کارایی خود را پیدا می‌کنند و سایر تجهیزات مانند انواع ریموت کنترل‌ها، آسانسور، چراغ و غیره همگی با برق کار می‌کنند. اما اگر میزان انرژی مصرفی آنها نیز مانند ساختمان‌های غیر هوشمند باشد پس فایده آن در چیست؟ در ساختمان‌های غیر هوشمند انرژی و سوخت به اندازه ثابتی مصرف می‌شود اما بازدهی آن ممکن است به همان اندازه سوخت مصرفی نباشد و اینجاست که مقداری از سوخت مصرفی اتلاف می‌شود.

اما در ساختمان‌های هوشمند اینگونه نیست و به همان اندازه که انرژی مصرف می‌شود بازدهی خواهیم داشت که خود عاملی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت و انرژی می‌باشد. علاوه بر این استفاده از گاز طبیعی می‌تواند باعث آلودگی محیط زیست شود که با هوشمند سازی ساختمان نیز می‌توان از این رویه جلوگیری کرد. بنابراین با هوشمند کردن ساختمان خود یک بار دیگر می‌توانید در جبران هزینه‌های اضافی خود را جلو بیاندازید.

سخن آخر

با در نظر گرفتن این شش خصوصیت در یک ساختمان به طور همزمان می‌توانید به این نتیجه دست پیدا کنید و بهترین انتخاب ممکن را برای آرامش خود داشته باشید. با کمی تأمل و حساب کتاب می‌توانید به این نتیجه برسید که با هوشمند سازی ساختمان خود می‌توانید علاوه بر تأمین امنیت و آرامش در زندگی خود، می توانید مصرف انرژی سوخت و هزینه‌ها را کاهش دهید که این کار خود باعث ذخیره انرژی جلوگیری از آلودگی هوا و صرفه جویی در هزینه های مصرفی می‌شود.

]]>
https://smartsho.com/blog/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86/feed/ 0
معرفی و آشنایی با قسمت های ساختمان هوشمند https://smartsho.com/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/ https://smartsho.com/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/#respond Tue, 01 Mar 2022 10:35:56 +0000 https://smartsho.com/blog/?p=356 معرفی و آشنایی با قسمت های ساختمان هوشمندهوشمند سازی ساختمان به فرآیندی اطلاق می‌شود که به حداکثر رساندن کارایی و اثربخشی سیستم‌های امنیتی و شبکه‌ی ساختمان انجامیده و هزینه‌ها را به حداقل ممکن می‌رساند. این فرآیند کمک می‌کند تا پاسخ‌دهی به مشکلات ساختمانی برای ساکنین در سریع‌ترین زمان ممکن انجام‌شده و نیازها را ارزیابی کند. همچنین به مدیریت هرچه بهتر ساختمان نیز […]]]> معرفی و آشنایی با قسمت های ساختمان هوشمند

هوشمند سازی ساختمان به فرآیندی اطلاق می‌شود که به حداکثر رساندن کارایی و اثربخشی سیستم‌های امنیتی و شبکه‌ی ساختمان انجامیده و هزینه‌ها را به حداقل ممکن می‌رساند. این فرآیند کمک می‌کند تا پاسخ‌دهی به مشکلات ساختمانی برای ساکنین در سریع‌ترین زمان ممکن انجام‌شده و نیازها را ارزیابی کند. همچنین به مدیریت هرچه بهتر ساختمان نیز کمک می‌کند.

 با ارزیابی داده‌ها برای تعیین محل مشکلات در ساختمان منابع موجود برای رفع مشکل را پیداکرده و مشکل را رفع می‌کند. برای این‌که مطالب گفته‌شده را بهتر درک کنید برای شما مثالی خواهیم زد. فرض کنید که در خانه‌ای تمام هوشمند زندگی می‌کنید که تمامی قسمت‌های آن اعم از سیستم گرمایش، سرمایش برق و غیره با سیستم هوشمند کنترل می‌شوند. اکنون کل سیستم‌ها را جداگانه و در یک پاراگراف برای شما شرح می‌دهیم.

سیستم BMS چیست؟

Building Management System یا همان سیستم مدیریت ساختمان است و به ساختمان‌هایی که تجهیزات الکتریکی آن‌ها توسط یک سیستم هوشمند مرکزی کنترل می‌شود اطلاق می‌شود. درواقع این سیستم مجموعه‌ای از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی است که باعث کنترل یکپارچه ساختمان می‌شوند. این ابزارها کمک می‌کنند تا قسمت‌های مختلف یک‌خانه با یکدیگر در تعادل و در شرایط بهینه و باهدف کاهش مصرف ناخواسته و تشخیص منابع انرژی باشد.

کنترل هوشمند سازی گرمایش و سرمایش ساختمان

 در ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند دیگر خبری از کولرهای آبی، بخاری و غیر نیست و همه‌چیز به‌صورت هوشمند طراحی می‌شود. سیستم گرمایش و سرمایش نیز به همین صورت است و برای کارایی بهتر نیز از انواع فن‌کوئل‌ها، کولرها و هواسازها بوده که تجهیزات آن‌ها معمولاً در موتورخانه‌ها واقع است. این سیستم‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که به‌طور اتوماتیک دمای اتاق را تشخیص داده و بر اساس آن گرما یا سرمای اتاق را کنترل می‌کنند به همین دلیل حتی هنگام نبودن در منزل نیز، نیازی به نگرانی در رابطه با دمای آن نیست چراکه همواره این وسایل قادرند تا دمای مناسب را تهیه کنند.

آسانسور

 یکی از مهم‌ترین آپشن های هر خانه‌ای برای انتخاب شدن، آسانسور آن است. با قیمت‌های مختلف می‌توانید آسانسورهای مختلف تهیه کنید؛ اما یک آسانسور خوب عاری از هرگونه تکان‌های مختلف، سرعت مناسب و فضای کافی برای نفرات مناسب است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا هرگونه تجربه بد قبلی نسبت به آسانسورهای بی‌کیفیت از بین رفته و احساس امنیت و آرامش داشته باشید. علاوه بر این تنظیمات آن نیز باید در یک اتاقت جدا و به‌دوراز ساکنین ساختمان باشد و برای تنظیمات آن نیز حتماً فرد متخصص این کار را احضار کرد.

هوشمند سازی سیستم اضطراری برق

 تصور کنید در حال انجام یک کار مهم هستید و یا در جلسه کاری آنلاین حضور دارید و ناگهان برق قطع می‌شود. حتی تصور آن نیز می‌تواند وحشتناک باشد. اگر ساختمانی که در آن سکونت دارید دارای یک اتاقک اضطراری برق باشد باعث می‌شود تا هنگام قطعی برق یا ضعیف شدن آن به‌سرعت برق ساختمان شمارا وصل کرده و از مختل شدن کارهای روزانه خود جلوگیری کند؛ بنابراین برای داشتن هرچه آرامش بیشتر، هنگام خرید منزلی مناسب به دارا بودن سیستم هوشمند برق نیز توجه داشته باشید.

دوربین مداربسته

 هنگامی‌که صحبت از امنیت می‌شود اولین چیزی که به ذهن هر فردی می‌رسد دوربین‌های مداربسته است. معمولاً دوربین مداربسته در سیستم هوشمند هر خانه‌، مرکز خرید و مغازه‌ای وجود دارد و قادر است تا تمام اتفاقات روز را ثبت و ضبط کنند. دوربین‌هایی که کمی پیشرفته‌تر هستند نیز می‌توانید از راه دور از طریق موبایل و لپ‌تاپ خود آن‌ها را کنترل کنید و نیازی به حضور در محل و یا نظارت از نزدیک نباشد.

هوشمند سازی اعلام اطفاء حریق

 هر اتفاقی ممکن است در هرلحظه رخ دهد، حتی زمانی که شما در محل حضور نداشته باشید. با نصب سیستم هوشمند اعلام و اطفاء حریق در منزل خود می‌توانید به‌راحتی و به‌سرعت از آتش‌سوزی با خبر شده و از حادثه‌ای دردناک جلوگیری کنید. این سیستم با ایجاد آژیر در محل می‌تواند با خبر کردن همسایگان حتی زمانی که خود در محل زندگی نباشید مطلع کرده و از وقایعی ترسناک جلوگیری کند.

سنسورها و چشمی ها

 تمامی ابزارآلات هوشمند در ساختمان‌ها دارای سنسور و چشمی هستند که می‌توانند متوجه حضور شما در محل شده. به‌طور مثال چراغ‌های موجود در پارکینگ و یا راهروهای ساختمان به‌طور خودکار روشن‌شده و بعد از خروج شما از محل ترموستات‌ها که در حالت اتوماتیک قرار دارند خاموش می‌شوند از این سیستم می‌توانید علاوه بر فضای داخلی ساختمان‌ها در منزل شخصی خود و یا هر مکانی که دلخواه شما باشد استفاده کنید.

سیستم صوتی و تصویری

 این سیستم هوشمند نیاز است که در هر خانه‌ای وجود داشته باشد چراکه دیگر نیازی به استفاده از اسپیکرهای حجیم و بزرگ نیست. این سیستم به‌صورت توکار در داخل دیوارهای خانه نصب‌شده و شما می‌توانید با استفاده از بلوتوث به این سیستم وصل شده و اقدام به پخش موسیقی کنید. تمامی تنظیمات آن نیز بر روی گوشی‌های هوشمند شما نیز موجود بوده که می‌توانید نسبت به تغییر صدا و دیگر تنظیمات آن اقدام کنید.

سرور هوشمند مرکزی

 برای کنترل تمامی سیستم‌های هوشمند ساختمان خود نیازی نیست تا حتماً در محل حضورداشته باشید چراکه این شبکه به اینترنت جهانی متصل شده و با استفاده از انواع تبلت، موبایل و لپ‌تاپ قابل‌کنترل است شما می‌توانید قبل از رسیدن به منزل چراغ‌ها و یا سیستم گرمایشی را روشن کرده تا به هنگام ورود همه‌چیز آماده باشد.

سیستم آب یاری هوشمند

نکته‌ی جالبی که در هوشمند سازی انواع ساختمان‌ها وجود دارد این است که شما می‌توانید حتی آب یاری گیاهان موجود در آپارتمان یا حیاط خود را طبق برنامه از پیش تعیین‌شده انجام دهید و از زیبایی محل زندگی خود لذت ببرید. به این صورت که شما اپلیکشن را در موبایل خود نصب کرده و نسبت به آبیاری قطره ای و یا باز و بسته کردن شیر آب نیز اقدام کنید.

پرده‌های برقی در یک ساختمان هوشمند

شاید برای شما جالب باشد که بدانید شما می‌توانید حتی پرده‌های منزل خود را هوشمند طراحی کنید. با هوشمند سازی پرده‌ها می‌توانید آن‌ها را از راه دور و فقط با یک کنترل آن‌ها را کنار زده و باعث شوید تا روشنایی به منزل شما منعکس شده و یا بلعکس به تاریکی منزل خود کمک کنید.

قسمت های مختلف قابل هوشمند شدن ساختمان

کنترل توسط پنل لمسی

هنگام شنیدن واژه هوشمند شاید اولین چیزی که به ذهن هر فردی بیاید لمسی بودن و تاچ بودن آن است چراکه استفاده از ابزارهایی که دارای دکمه است شاید به مرور زمان خراب شده و باعث کند شدن فرایند کارایی شود کلیه ابزارهای هوشمند در ساختمان شما می‌تواند لمسی باشد و استفاده از آن راحت‌تر کند. در این میان می‌توانید آیفون منزل خود را با این ویژگی تهیه کرده تا استفاده و کارایی آن بسیار راحت باشد.

کنترل تأسیسات استخر، سونا و جکوزی

 با استفاده از سیستم هوشمند میتوانید دمای آب استخر و یا سونا را تنظیم کرده و نسبت به کاهش و یا افزایش آن اقدام کنید. علاوه بر این شما می‌توانید نسبت به تصفیه آب و دمای آن ناحیه کمک کرده و به رعایت بهداشت نیز کمک کنید.

استفاده از درب‌ها و پنجره‌ها در هوشمند سازی ساختمان

به‌وسیله سیستم مدیریت هوشمند ساختمان می‌توان این تجهیزات را حتی از راه دور نیز کنترل و وضعیت آن‌ها را دائماً مشاهده نموده و فرمان‌های لازم را به‌منظور افزایش امنیت منزل شما صادر نمود. جالب است بدانید که حتی می‌توان با استفاده از حسگر اثرانگشت یا کارت مغناطیسی که متناسب با این تجهیزات است، علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر به طبقه‌بندی و زمان‌بندی سیستم‌ها نیز پرداخت.

چگونگی هوشمند سازی خانه

قبل از ساخت هر ساختمانی جدید نیاز است تا نقشه‌ی اولیه‌ی آن طراحی شود. اینجا است که باید نسبت به پیاده‌سازی هوشمند سازی ساختمان اقدام کرده و مکان هر یک از تجهیزات را در داخل نقشه مشخص نمایید. این تجهیزات در دو گروه بی‌سیم و سیم‌دار قرار می‌گیرند.

تجهیزات سیم‌دار هنگامی‌که برای برق‌کشی ساختمان اقدام می‌کنید باید در داخل دیوارها قرارگرفته و به‌صورت توکار باشند. علاوه بر این تجهیزات بی‌سیم نیز توسط بلوتوث، وای فای و اینترنت نیز به وسایل هوشمندی چون موبایل، تبلت و لب تاب وصل شده و کارایی خود را به نمایش می‌گذارد.

در قدم بعدی شما باید شرکت‌ها و یا مراکزی که به فروش چنین تجهیزاتی مشغول هستند مراجعه کرده و با پرس‌وجو نسبت به تهیه‌ی بهترین آن‌ها نسبت به انتظارات خود آن را تهیه نمایید.

بعد از تکمیل ساختمان، لذت‌بخش‌ترین مرحله، استفاده از این تجهیزات تنها با استفاده از موبایل خود است که با استفاده از وایفای به یکدیگر متصل می‌شود.

مزایای هوشمند سازی ساختمان‌ها

  • ایجاد امنیت و آرامش برای ساکنینی که در آن منطقه زندگی می‌کنند.
  • بالا بردن سطح امنیت ساختمان به‌منظور جلوگیری تز اتفاقات ناگوار
  • استفاده از حداکثر انرژی موجود، کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در منابع زیست‌محیطی
  • کنترل تمامی تجهیزات هوشمند از راه دور حتی هنگام خروج از منزل
  • ایجاد یک فضای لوکس و لاکچری برای زندگی

سخن آخر

برای جمع‌بندی مطالب در یک پاراگراف و هدف از بیان مطالب گفته‌شده می‌توان عنوان داشت که برای ایجاد زندگی هر چه راحت‌تر، می‌توانید در ابتدا هزینه‌های تقریباً زیادی را متحمل شد اما با گذشت زمان از مقدار هزینه‌های زندگی شما کاسته شده و می‌توانید یک زندگی کاملاً زیبا، راحت اما با صرف حداقل هرینه های موجود برای مصرف انرژی پرداخت کرده و با انجام این کار به چرخه‌ی طبیعی کره‌ی زمین نیز کمک کنید.

تمامی المان‌های موجود برای هوشمند سازی یک ساختمان گفته‌شده و شما می‌توانید با تحقیق بیشتر نسبت به خرید هرکدام و جزئیات کارایی تک‌به‌تک آن‌ها آگاهی پیداکرده و بهترین آن‌ها را تهیه نمایید.

]]>
https://smartsho.com/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/feed/ 0
معرفی بهترین برند تجهیزات هوشمند سازی ساختمان https://smartsho.com/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/ https://smartsho.com/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/#respond Tue, 01 Mar 2022 10:07:16 +0000 https://smartsho.com/blog/?p=346 معرفی بهترین برند تجهیزات هوشمند سازی ساختمانپس از اینکه تصمیم می‌گیرید ساختمان خود را هوشمند سازی کنید حالا نوبت به آن می‌رسد که چه برندی را باید برای تجهیزات هوشمند سازی ساختمان خود انتخاب کنید؟ با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه می‌شوید که برندهای زیادی در زمینه این تجهیزات وجود دارند، اما سوالی که پیش می‌آید این است که کدام […]]]> معرفی بهترین برند تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

پس از اینکه تصمیم می‌گیرید ساختمان خود را هوشمند سازی کنید حالا نوبت به آن می‌رسد که چه برندی را باید برای تجهیزات هوشمند سازی ساختمان خود انتخاب کنید؟ با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه می‌شوید که برندهای زیادی در زمینه این تجهیزات وجود دارند، اما سوالی که پیش می‌آید این است که کدام یک از آنها قابل اعتماد هستند؟ جای نگرانی وجود ندارد زیرا ما در ادامه می‌خواهیم به طور کامل درباره این موضوع با شما صحبت کنیم.

بهترین برند تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

خوشبختانه برندهای معتبری وجود دارند که می‌توانند در زمینه تجهیزات هوشمند سازی ساختمان به شما کمک کنند و تا حد زیادی نیازهای شما را برآورده کنند. تجهیزات این برندها با وجود تفاوت‌های ظاهری و نحوه طراحی که دارند، اما قابلیت‌های مشترکی نیز با یکدیگر دارند. در ادامه می‌خواهیم بهترین و معتبرترین برندهای جهان در زمینه ارائه تجهیزات هوشمند سازی ساختمان را به شما معرفی کنیم تا با خیال راحت تصمیم بگیرید که کدام یک از این برندها با نیازهای شما مطابقت بیشتری دارند.

برند اشنایدر

برند اشنایدر (Schneider) یک برند فرانسوی است که بیش از ۱۸۰ سال پیش توسط برادران اشنایدر تاسیس شد. از زمانی که برند اشنایدر برای اولین بار فعالیت خود را در صنعت ماشین‌آلات و فولاد در سال ۱۸۳۶ آغاز کرد، تا به امروز راه موفقیت‌آمیز و طولانی را طی کرده است. این برند پس از چند سال از زمان آغاز فعالیت خود، وارد بازار برق شد. برند اشنایدر در قرن بیستم شرکت‌های مختلفی را خریداری کرد و تمرکز خود را بیشتر بر روی صنعت برق گذاشت.

این برند توانسته است نظر مخاطبان زیادی را جلب کند به طوری که بیشتر مخاطبان، این برند را یک برند قابل‌اعتماد و با کیفیت می‌دانند زیرا برند اشنایدر همیشه در تلاش است تا محصولاتی با کیفیت بالا، کارایی مناسب، ایمنی، پایداری و… را به مشتریان خود ارائه دهد بنابراین جای تعجب نیست که مشتریان از عملکرد این برند راضی باشند.

برند اشنایدر چه محصولاتی را به مشتریان ارائه می‌دهد؟

به‌ طور کلی برند اشنایدر در زمینه اتوماسیون دیجیتال و تجهیزات سیستم‌های هوشمند سازی ساختمان برای بازارهای مسکونی و تجاری فعالیت می‌کند. بعضی از محصولاتی که این برند به مشتریان ارائه می‌دهد شامل دیمر اشنایدر، تاچ پنل، کلید هوشمند دکمه‌ای M و… می‌شود.

هدف اصلی برند اشنایدر چیست؟

هدف این برند، ایمنی، پایداری و ارائه کار با کیفیت به مشتریان است و می‌توان گفت در صنعت تجهیزات هوشمند سازی ساختمان به اندازه کافی مهارت و تخصص دارد. همچنین هدف و شعار این برند «تعهد به اهداف توسعه پایدار» است یعنی سعی دارد تا با خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهد از کره زمین محافظت کند.

برند ABB

برند ABB که با نام ABB Asea Brown Boveri Ltd نزد مخاطبان شناخته می‌شد، در سال ۱۹۸۸ با ادغام کردن شرکت‌های ASEA AB سوئد و BBC Brown Boveri Ltd سوئیس که هر دو شرکت از اواخر قرن ۱۹ تاسیس شده بودند فعالیت خود را رسماً شروع کرد. مرکز اصلی این برند در اورلیکون در کشور سوئیس است. برند ABB از بخش‌های مختلفی مانند سیستم‌های قدرت، محصولات ولتاژ پایین، اتوماسیون فرایند، محصولات قدرت، اتوماسیون و حرکت گسسته تشکیل‌شده است.

در حال حاضر برند ABB، ۱۰۰۰ شرکت در ۱۴۰ کشور دنیا دارد که همگی آنها در زمینه‌هایی مانند اتوماسیون و کارخانه تجهیزات و سیستم‌های صنعتی مشغول به فعالیت هستند. این برند به دلیل تجهیزات هوشمند سازی با کیفیتی که به کاربران ارائه می‌دهد از شهرت زیادی در سراسر جهان برخوردار است.

برند ABB چه محصولاتی را به مشتریان ارائه می‌دهد؟

این برند یکی از بهترین برندهای مهندسی برق و هوشمندسازی ساختمان در سراسر جهان به شمار می‌رود که طیف وسیعی از محصولات و خدمات مانند انتقال و توزیع انرژی برق بهینه که باعث افزایش بهره‌وری در بخش‌های تجاری، تأسیساتی، صنعتی و… می‌شوند را ارائه می‌دهد. همچنین برند ABB محصولات متنوعی در زمینه تجهیزات الکتریکال نیز به مشتریان ارائه می‌دهد برخی از محصولاتی که این برند در زمینه الکتریکال در اختیار مشتریان قرار می‌دهد شامل سوئیچ‌ها، مدارهای محافظتی، کابل‌ها، انواع کلیدها و ترموستات‌ها، منابع تغذیه، سیستم هوشمند، انواع کنترلر ها و… می‌شود.

هدف اصلی برندABB  چیست؟

اصلی‌ترین فعالیت برند ABB‏ در زمینه فناوری‌های برق و هوشمند سازی ساختمان است. هدف اصلی این برند این است که به مشتریان خود که در حوزه خدماتی و صنعتی مشغول به کار هستند این امکان را می‌دهد تا کار خود را بهبود ببخشند و اثراتی که باعث تخریب زیست‌محیط می‌شوند را تا حد امکان کاهش دهند.

برند زیمنس

برند زیمنس Siemens اصالتاً یک برند آلمانی است که بیش از ۱۷۰ سال در زمینه‌های حمل‌ونقل انرژی، تأسیسات هوشمند سازی ساختمان، مهندسی و فناوری مشغول به کار است و توانسته دستاوردهای زیادی در این راه کسب کند. این برند اولین بار در سال ۱۸۴۷ تاسیس شد و امروزه با استفاده از نوآوری‌ها و خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهد توانسته است زندگی آنها را بهبود ببخشد.

طبق گزارشات به دست آمده، برند زیمنس در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۶۲ هزار کارمند داشته است. این کارمندان از تمامی کشورهای دنیا در کارخانه‌های این برند مشغول به فعالیت بودند. همچنین این برند در حال حاضر حدود ۲۹۰ کارخانه در سراسر دنیا دارد. این برند یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات هوشمند سازی ساختمان به شمار می‌رود؛ بنابراین هزینه هوشمند سازی آن می‌تواند نسبتا گران باشد، اما با توجه به خدمات مناسبی که به مشتریان خود ارائه می‌دهد می‌توان گفت خیال شما بابت کیفیت تجهیزات آن راحت خواهد بود.

برند زیمنس چه محصولاتی را به مشتریان ارائه می‌دهد؟

تجهیزاتی که این برند به مشتریان ارائه می‌دهد شامل سیستم‌های شناسایی ارتباطات صنعتی، سیستم‌های تولید، سیستم‌های کنترل فرآیند، سیستم‌های کنترل اپراتور، سیستم‌های سنسور، منابع قدرت و… می‌شود‌.

هدف اصلی برند زیمنس چیست؟

برند زیمنس فعالیت‌ها و دستاوردهای خود را بر یک هدف متمرکز کرده است و آن «نبوغ برای زندگی» است. یعنی این برند دائما در تلاش است تا از مواد با کیفیت و به روزترین فناوری‌های دنیا برای ساختن تجهیزات خود استفاده کند و تجهیزاتی با بهترین کیفیت را در اختیار مشتریان قرار دهد. این موضوع نشان‌ دهنده این است که برند زیمنس برای مشتریان، جامعه و کار خود ارزش قائل است. همچنین هدف دیگر این برند، فعالیت در زمینه سلامت، انرژی و صنایع مختلف است.

برند برکر

برند برکر Berkerبرند برکر Berker در زمینه تأسیسات الکتریکی با کیفیت و تولید سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند سازی ساختمان فعالیت می‌کند. این برند سعی دارد با هدف رضایت مشتری، بهترین امکانات و تجهیزات را در اختیار آنها قرار دهد. آزمایشگاه مرکزی برند برکر، محصولات جدید را تا حد امکان توسعه می‌دهد و از فناوری‌های جدید برای ساختن محصولات خود استفاده می‌کند. این برند برای اینکه بتواند محصولات خود را به بهترین نحو تولید کند، با مشهورترین طراحان همکاری و مشارکت می‌کند و از روند یکنواختی برای ساختن تجهیزات و محصولات خود استفاده نمی‌کند بلکه دائماً در تلاش است تا آنها را با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید دنیا همسو کند.

برند برکر چه محصولاتی را به مشتریان ارائه می‌دهد؟

برند برکر از سال ۱۹۱۹ سوئیچ‌ها و سیستم‌های با کیفیت خود را تولید کرد. این سیستم‌ها از کیفیت و طراحی بسیار بالایی برخوردار بودند به طوری که توانستند در برابر آزمایشات مختلف مقاومت کنند. این موضوع باعث شد تا بارها جوایز متعددی دریافت کنند. در حال حاضر سوئیچ‌ها و سیستم‌های این برند در سراسر جهان استفاده می‌شوند. وجه مشترکی که این سیستم‌ها و سوئیچ‌ها با یکدیگر دارند، نوع طراحی، کیفیت و بادوام بودن آنها است.

هدف اصلی برند برکر چیست؟

از آنجایی که رضایت مشتری هدف اصلی برند برکر است، آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا از پیشرفته‌ترین تکنولوژی و بهترین مواد برای ساخت تجهیزات خود استفاده کنند. در همین راستا، برند برکر در ۵۰ سال اخیر توانسته افتخارات زیادی کسب کند و بارها جوایز طراحی ملی یا بین‌المللی را دریافت کند. افتخارات و جوایز متعددی که این برند دریافت کرده است باعث شده تا مشتریان به این برند اعتماد ویژه‌ای داشته باشند.

چه ویژگی خاصی در برند برکر وجود دارد که آن را از دیگر برندها متمایز می‌کند؟

چیزی که برند برکر را منحصربه‌فرد می‌کند این است که این برند اغلب تجهیزات خود را بنا به خواسته مشتریان برای یک ملک خاص طراحی و اجرا می‌کند بنابراین کمتر کسی می‌تواند تجهیزاتی شبیه به تجهیزات این برند را در بازار پیدا کند. در واقع می‌توان گفت اندازه تجهیزات و محصولاتی که آنها سفارشی‌سازی می‌کنند، کاملا به اندازه محیط ملک شما بستگی دارد.

هنگام انتخاب برند تجهیزات هوشمند سازی، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای اینکه بتوانید یکی از این برندها را برای هوشمند سازی ساختمان خود انتخاب کنید لازم است به عوامل مختلفی مانند دوام داشتن تجهیزات، کارکرد بالا، زیبایی، قیمت مناسب‌، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش و… توجه کنید. اما بدون شک مهمترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش است، زیرا هرچقدر که یک برند گارانتی بیشتری به شما ارائه دهد مطمئناً خیال شما از بابت خرید تجهیزات راحت‌تر خواهد بود.

بعد از داشتن گارانتی، ویژگی که بسیاری از افراد به آن توجه می‌کنند قیمت تجهیزات است. به ‌طور کلی، هوشمند سازی ساختمان هزینه زیادی برای شما خواهد داشت؛ بنابراین توجه کردن به قیمت تجهیزاتی که قصد خریداری آنها را دارید می‌تواند بخشی از هزینه‌های مورد نظر شما را کاهش دهد. برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید، لازم است در ابتدا درباره هر برند تحقیقات کاملی انجام دهید و سپس تصمیم‌گیری کنید زیرا این موضوع نیاز به تجزیه‌وتحلیل زیادی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات لازم درباره هوشمند سازی ساختمان را به شما بگوییم و بهترین برندها در این زمینه را به شما معرفی کنیم. در پایان این کاملاً به شما بستگی دارد که با توجه به نیازهایتان کدام برند را برای هوشمندسازی ساختمان خود انتخاب کنید، اما به یاد داشته باشید که برای انتخاب برند مورد نظر خود عجله نکنید بلکه با تصمیم‌گیری و تحقیق پیش بروید.

]]>
https://smartsho.com/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/feed/ 0
تاریخچه ساختمان هوشمند در ایران و جهان https://smartsho.com/blog/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/ https://smartsho.com/blog/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/#respond Tue, 01 Mar 2022 09:41:52 +0000 https://smartsho.com/blog/?p=341 تاریخچه ساختمان هوشمند در ایران و جهاناولین خانه‌های هوشمند تنها ایده‌ ای بیش نبودند، و هیچ ساختار واقعی نیز در کار نبود. برای دهه های متوالی، داستان های علمی تخیلی ایده اتوماسیون خانگی را مورد بررسی قرار داده شده است. نویسندگان پر تلاش و نامی، مانند ری بردبری، آینده‌ای را تصور می‌کردند که در آن خانه‌ها هوشمند بودند و ظاهراً خودشان […]]]> تاریخچه ساختمان هوشمند در ایران و جهان

اولین خانه‌های هوشمند تنها ایده‌ ای بیش نبودند، و هیچ ساختار واقعی نیز در کار نبود. برای دهه های متوالی، داستان های علمی تخیلی ایده اتوماسیون خانگی را مورد بررسی قرار داده شده است. نویسندگان پر تلاش و نامی، مانند ری بردبری، آینده‌ای را تصور می‌کردند که در آن خانه‌ها هوشمند بودند و ظاهراً خودشان اداره می‌شدند و تمامی کار ها اعم از تنظیم روشنایی، باز و بسته شدن درب خانه را به طور اتوماتیک و بدون دخالت افراد انجام می دادند. در داستان کوتاه هشداری بردبری، «باران‌های ملایم خواهد آمد» او خانه‌ای خودکار را توصیف می‌کند که حتی پس از مرگ انسان‌ها نیز به کار خود ادامه می‌دهد. همه چیز خوب و ترسناک است، تا زمانی که مزایای واقعی هوشمند سازی خانه ها را در نظر نگیرید، و سپس این ایده راحت‌تر از تصورات قبلی شما می شود.

اگرچه ایده هوشمند سازی خانه مدتی است که مطرح شده است، خانه های هوشمند واقعی تنها مدت کوتاهی وجود داشته اند. این جدول زمانی بر سخت افزار های استفاده شده در این خانه ها تمرکز دارد و به این معنی است که اختراعات واقعی منجر به خانه های هوشمندی می شود که امروزه می شناسیم و می توانیم از آینده نزدیک انتظار داشته باشیم.

تاریخچه ساختمان هوشمند در جهان

۱۹۰۱ – ۱۹۲۰ – اختراع لوازم خانگی

 – اگرچه لوازم خانگی آن چیزی نیست که ما آن را “هوشمند” می نامیم، اما در اوایل قرن بیستم همین ها نیز دستاوردی باورنکردنی بودند. این دستاوردها با اولین جاروبرقی موتوری در سال ۱۹۰۱ آغاز شد. جارو برقی کاربردی تر و بهتری در سال ۱۹۰۷ اختراع شد. در طول دو دهه یخچال و یخچال فریزر و همچنین خشک کن لباس، ماشین لباسشویی، اتو، توستر و غیره اختراع شد. بیشتر این امکانات برای هر کسی که به عنوان خدمتکار توسط یک خانواده بسیار مرفه استخدام می شد، زمان فوق العاده ای بود.

۱۹۶۶ – ۱۹۶۷ – ECHO IV و کامپیوتر های آشپزخانه

– اگرچه هرگز به صورت تجاری فروخته نشد، ECHO IV  اولین دستگاه هوشمند بود. این دستگاه هوشمند می تواند لیست های خرید را محاسبه کند، دمای خانه را کنترل کند و لوازم های خانگی را روشن و خاموش کند. کامپیوتر های آشپزخانه که یک سال بعد ساخته شد، می‌توانستند دستور پخت غذاها را در حافظه خود ذخیره کند، اما این شعار تاسف‌آور را داشت و به واسطه ی همین شعار هیچ کدام از محصولاتش به فروش نمی رسید.

۱۹۹۱ – Gerontechnolog

ژروتکنولوژی علم پیری شناسی و فناوری را ترکیب می کند و زندگی سالمندان را آسان تر و راحت تر می کند. در دهه ۱۹۹۰، تحقیقات و فناوری های جدید زیادی در این بخش وجود داشت. این جمله را به یاد داشته باشید که، “من زمین خوردم و نمی توانم بلند شوم؟” Life Alert  با شنیدن این جمله می توانید به یاد ژروتکنولوژی بیوفتید.

۱۹۹۸-اوایل دهه ۲۰۰۰ – خانه های هوشمند

– خانه های هوشمند یا اتوماسیون خانگی، در اوایل دهه ۲۰۰۰ محبوبیت خود را افزایش دادند. به این ترتیب، فن آوری های مختلف شروع به ظهور کردن کردند. خانه‌های هوشمند ناگهان به گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر و در نتیجه یک فناوری قابل دوام برای مصرف‌کنندگان تبدیل شدند. فناوری‌های داخلی، شبکه‌های خانگی و سایر ابزارها در قفسه‌های فروشگاه‌ها ظاهر شدند.

تاریخچه ساختمان هوشمند در جهان

خانه های هوشمند امروزی

 – خانه های هوشمند امروزی بیشتر در مورد امنیت و زندگی آرام تر صحبت می کنند. خانه‌های هوشمند ما پایدار هستند و کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل کنیم که خانه‌های ما انرژی غیرضروری مصرف نمی‌کنند. آن‌ها همچنین به ما کمک می‌کنند تا در مورد مزاحمان (چه در خانه باشیم چه نباشیم) به ما هشدار دهند.

روندهای فعلی در هوشمند سازی خانه شامل کنترل از راه دور موبایل، چراغ‌های خودکار، تنظیم خودکار ترموستات، وسایل زمان‌بندی، اعلان‌های موبایل که شامل ایمیل/متن و نظارت تصویری از راه دور است.

ارتباط و تعامل، شیوه زندگی خانواده ها و مدیریت خانه هایشان را باعث هدایت این امر می شود. بنابراین، در حالی که انتظار می‌رود به دلیل سفرهای کاری، برنامه‌های مدرسه کودکان و فعالیت‌های اجتماعی در مکان‌های بیشتری باشیم، این سیستم‌های هوشمند جدید اتصال پیشرفته‌ای را به خانواده شما ارائه می‌کنند، حتی زمانی که شما دور از خانه هستید. و هنگامی که خانه اشغال می شود، سطح بالای اتوماسیون راحتی، کنترل و ایمنی بیشتری را از هر قسمت از ملک شما امکان پذیر می کند. همه اینها باعث نگرانی های کمتر و افزایش لذت از زندگی می شود، چیزی که همه ما از آن استقبال می کنیم.

آینده اتوماسیون خانگی

 CNN پیش‌بینی می‌کند که خانه های هوشمند در آینده کمی شبیه آنچه در مجموعه انیمیشن «جتسون‌ها» دیده‌ایم خواهد بود. منتظر تخته های برش دیجیتال (واقعاً همه چیز دیجیتالی)، دستگاه های پخت مولکولی و موارد دیگر باشید.

تاریخچه خانه هوشمند در ایران

 تاریخچه خانه هوشمند در ایران برمی گردد به سال ۱۳۶۹ در منطقه شمال تهران. نام این ساختمان سرای محله و در بوستان ازگل قرار دارد هدف از ساخت این بنا در آن زمان صرفه جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی تامین امنیت ساکنان ساختمان و جلوگیری از رخداد حوادث خطرناک بود این ساختمان پنج طبقه دارد و شامل کتابخانه سالن آمفی تاتر نمازخانه و خانه سلامت از این ساختمان روزانه میزبان تلویزیونی از شهروندان بوده و به ایجاد آرامش و امنیت آن کمک شایانی می کند.

به تازگی نیز در نمایشگاهی یک ساختمان هوشمند ساخته شده که سازنده ی آن ادعا می کند نظیر این ساختمان در هیچ کشوری پیدا نمی شود و حتی پیشرفته ترین خانه ها که در فرانسه واقع هستند نیز از این ساختمان امکانات کم تری دارد.

هوشمند سازی ساختمان در ایران به طرز باورنکرذنی در حال پیشرفت است و ساختمان های جدیدی که ساخته می شوند همواره از امکانات خوبی مانند سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند و سایر امکانات برخوردار است.

سخن آخر

انسان موجودی کمال گرا و رویا پرداز است و همواره به چیز های فکر می کند. اما با توجه به پیشرفت جوامع امروز باید باور داشت که هر چیزی که به آن فکر می کنید می تواند در آینده ای بسیار نزدیک به واقعیت تبدیل شده و باعث راحتی بیشبر شود.شاید با خود بگویید که راحتی و آسایشی بیش از این ممکن نیست. اما به یاد داشته باشید که هیچ چیزی نا ممکن نیست.

]]>
https://smartsho.com/blog/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/feed/ 0
بهترین شرکت هوشمند سازی ساختمان https://smartsho.com/blog/%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86/ https://smartsho.com/blog/%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86/#respond Sat, 19 Feb 2022 18:54:48 +0000 https://smartsho.com/blog/?p=333 معرفی شرکت‌های فعال در زمینه هوشمند سازی ساختمانسیستم هوشمند سازی ساختمان یا (Building management system) به مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی گفته می‌شود که برای کنترل قسمت‌های مهم ساختمان انجام می‌شود. وظیفه سیستم هوشمند سازی این است که بخش‌های مختلف ساختمان را کنترل ‌کند و در صورت نیاز به آنها فرمان‌هایی صادر کند که عملکرد نقاط مختلف ساختمان با یکدیگر هماهنگ و […]]]> معرفی شرکت‌های فعال در زمینه هوشمند سازی ساختمان

سیستم هوشمند سازی ساختمان یا (Building management system) به مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی گفته می‌شود که برای کنترل قسمت‌های مهم ساختمان انجام می‌شود. وظیفه سیستم هوشمند سازی این است که بخش‌های مختلف ساختمان را کنترل ‌کند و در صورت نیاز به آنها فرمان‌هایی صادر کند که عملکرد نقاط مختلف ساختمان با یکدیگر هماهنگ و متعادل شوند. در بسیاری از مواقع این سیستم‌ها برای کاهش مصرف انرژی و تخصیص منابع انرژی استفاده می‌شوند.

سیستم هوشمند سازی می‌تواند تمام سرویس‌های مکانیکی، حفاظتی و الکتریکی ساختمان را به صورت یکجا در بر بگیرد و تمام آنها را کنترل کند. این سیستم‌ها شامل مواردی مانند سیستم‌های سرمایش، گرمایش، آسانسور، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین‌های مداربسته، اعلام و اطفای حریق، نیروگاه برق اضطراری و… است. مصرف‌کنندگان معمولاً به دلایل مختلفی از سیستم‌های هوشمند سازی ساختمان استفاده می‌کنند.

به طور کلی این سیستم‌ها مزایا و قابلبت‌های زیادی دارند؛ برخی از قابلیت‌هایی که این سیستم‌ها ارائه می‌دهند شامل افزایش ایمنی ساختمان، استفاده بهینه از تجهیزات و افزایش عمر مفید آنها، کاهش هزینه‌های مربوط به انرژی، امکان کنترل تمامی ساختمان با استفاده از اینترنت یا کامپیوتر، ایجاد محیطی آرامش‌بخش و مطمئن برای افراد ساختمان، امکان به دست آوردن گزارش‌های آماری از تمامی تجهیزات ساختمان و عملکرد آنها و… می‌شود. ( جهت آشنایی بیشتر با اجزای ساختمان هوشمند توصیه میکنم مقاله آشنایی با قطعات هوشمند سازی ساختمان را مطالعه کنید)

امروزه هوشمند سازی ساختمان یکی از تکنولوژی‌های جدید محسوب می‌شود؛ بنابراین افراد زیادی در این حوزه تخصص ندارند و آن را به عنوان شغل خود در نظر نمی‌گیرند. در نتیجه افرادی که در این حوزه تخصص داشته باشند کم است؛ بنابراین افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند، در نتیجه روش‌های هوشمند سازی ساختمان را به درستی نمی‌دانند.

در صورتی‌ که هوشمند سازی ساختمان به درستی انجام نشود، قطعاً باعث به وجود آمدن مشکلاتی در ساختمان‌ها می‌شود؛ بنابراین لازم است قبل از اینکه سراغ انجام این کار بروید حتماً اطلاعاتی درباره بهترین شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند کسب کنید. شما می‌توانید با چند جستجوی ساده در گوگل شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را پیدا کنید، اما انتخاب بهترین شرکت برای شما ممکن است کمی دشوار به نظر برسد؛ بنابراین ما قصد داریم در این مقاله شرکت‌های فعال در زمینه هوشمند سازی ساختمان  که در ایران فعالیت می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

شرکت هوشمند سازی ساختمان تیکو

شرکت تنوتاس بین‌الملل یا (تیکو) از سال ۲۰۰۷ تاکنون فعالیت خود را در زمینه هوشمند سازی ساختمان‌ آغاز کرده است. البته این شرکت در عرصه تجارت بین‌المللی سال‌ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده بود. شرکت تیکو از همان ابتدای کار خود تلاش کرده تا محصولات بسیار با کیفیت با برندهای معتبر جهانی را به مصرف‌کنندگان ارائه دهد. اغلب مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند از سیستم‌های هوشمند سازی ساختمان استفاده کنند نگران این هستند که آیا این سیستم‌ها می‌توانند به درستی در ساختمان‌ها نصب شوند یا خیر.

همچنین نگرانی دیگر آنها این است که آیا این شرکت‌ها از قطعات و تجهیزات مناسب استفاده می‌کنند؟ اما شرکت تیکو این نگرانی را کاملاً برطرف کرده است زیرا در تمام پروژه‌های خود از محصولات با کیفیت استفاده می‌کند و برای نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها با پشتیبانی کارشناسان فنی خود و سرمایه‌گذاری بر روی آنها موفق شده است گواهینامه بین‌المللی Tutor Certificate را از مقر انجمن Konnex در بروکسل بلژیک، با اجرای پروژه‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی (KNX Training Courses) دریافت کند.

تخصص شرکت هوشمند سازی تیکو طراحی، تأمین و راه‌اندازی تجهیزات الکتریکال هوشمند در ساختمان‌های مدرن است. برخی از فعالیت‌هایی که این شرکت انجام داده است شامل اجرای پروژه‌های مسکونی، تجاری، اداری، ویلایی، هتل و هوشمند سازی تأسیسات روشنایی، سرمایش، گرمایش، سیستم‌های امنیتی، نظارتی، سیستم‌های صوتی، تصویری، تأسیسات مکانیکال، موتورخانه و… می‌شود.

تمامی این فعالیت‌های گفته‌شده توسط شرکت تیکو انجام شده است و این شرکت هم اکنون بیشترین درصد رضایت مصرف‌کنندگان را در اختیار دارد؛ همچنین شرکت تیکو کادر بسیار با تجربه‌ای از متخصصان صنعت با بروزترین دانش روز مهندسی برق، الکترونیک و کامپیوتر را در اختیار دارد که با تلاش فراوان می‌کوشند تا اعتبار و جایگاه شرکت خود را نزد مصرف‌کنندگان بالا نگه دارند هدف شرکت تیکو به حداکثر رساندن رضایت مصرف‌کنندگان از خدمات آنها است. می‌توان گفت شرکت هوشمند سازی تیکو، یکی از بهترین شرکت‌های فعال در زمینه هوشمند سازی ساختمان است.

وب سایت:  WWW.Tico-Smart.com شماره تماس: ۰۲۱۸۸۵۳۱۲۸۰

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد با توجه به پیشرفتی که این تکنولوژی در سالیان اخیر در کشور ایران داشته است، طبیعی است که شرکت‌های زیادی قصد داشته باشند هوشمند سازی ساختمان را انجام دهند، اما آیا برای شما سوال شده است که این شرکت‌ها چقدر در این زمینه موفق عمل کرده‌اند؟ هنگامی‌که شما در گوگل جستجو می‌کنید ممکن است شرکت‌های زیادی را در زمینه هوشمند سازی ساختمان ببینید.

در این مقاله سعی کردیم بهترین، قابل‌اعتمادترین و فعال‌ترین شرکت‌ها در حوزه هوشمند سازی ساختمان را به شما معرفی کنیم. نکته مهمی که باید در کنار تمامی موارد گفته‌شده در نظر داشته باشید این است که هر شرکتی در کنار مزایای زیادی که به شما ارائه می‌دهد ممکن است معایبی نیز داشته باشد.

بنابراین قبل از اینکه بخواهید شرکتی را برای هوشمند سازی ساختمان خود انتخاب کنید، حتماً لازم است که به سلیقه، بودجه و نیازهای خود توجه ویژه‌ای داشته باشید و شرکتی را انتخاب کنید که مطابق بودجه و سلیقه شما باشد و بتواند با هزینه نسبتاً پایین کار قابل قبولی را به شما ارائه دهد. معمولاً شرکت‌هایی که قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند، هزینه گران‌تری دارند، اما شرکت‌هایی که در کنار قیمت مناسب، کار خوب به مشتریان ارائه می‌دهند نیز پیدا می‌شود؛ بنابراین با انجام دادن تحقیقات لازم بهترین تصمیم را بگیرید.

]]>
https://smartsho.com/blog/%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86/feed/ 0
دلایل مهم استفاده از تجهیزات خانه هوشمند برند ABB https://smartsho.com/blog/%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d8%a7%d9%86/ https://smartsho.com/blog/%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d8%a7%d9%86/#respond Tue, 15 Feb 2022 08:07:48 +0000 https://smartsho.com/blog/?p=327 مهم‌ترین دلایل استفاده از تجهیزات خانه هوشمند برند ABB تمایل انسان‌ها به استفاده از تکنولوژی برای راحت کردن زندگی خود بسیار جذاب است و هرچقدر که بیشتر از تکنولوژی در زندگی خود استفاده کنند بیشتر به آن نیاز پیدا می‌کنند. استفاده از ساده‌ترین ابزارهای هوشمند گرفته مانند موبایل، تبلت و ساختمان‌های هوشمند همه از تجهیزات موردعلاقه انسان مدرن می‌باشند. برای ایجاد یک زندگی راحت […]]]> مهم‌ترین دلایل استفاده از تجهیزات خانه هوشمند برند ABB

 تمایل انسان‌ها به استفاده از تکنولوژی برای راحت کردن زندگی خود بسیار جذاب است و هرچقدر که بیشتر از تکنولوژی در زندگی خود استفاده کنند بیشتر به آن نیاز پیدا می‌کنند. استفاده از ساده‌ترین ابزارهای هوشمند گرفته مانند موبایل، تبلت و ساختمان‌های هوشمند همه از تجهیزات موردعلاقه انسان مدرن می‌باشند.

برای ایجاد یک زندگی راحت و پر از آرامش بار دیگر تکنولوژی به یاری انسان آمده و هوشمند سازی ساختمان می‌تواند این آسایش و راحتی را چندین برابر کند. این راحتی شامل گزینه‌های فراوانی است اما مهم‌ترین مسئله برای ایجاد چنین زندگی، نیاز است که با برندهای مختلفی آشنا شده و بهترین آن را برگزینیم. در مطالب بعدی به شما خواهیم گفت که چرا برای هوشمندسازی منازل خود بهتر از تجهیزات خانه هوشمند برندABB استفاده کنید.

 معرفی برند ABB

برند ABB یک شرکت فناوری جهانی پیشرفته و پیشرو است که هدف آن در جهت تحول جامعه و صنعت برای دستیابی به آینده‌ای بهتر و بهینه‌سازی مصرف انرژی است. ABB با اتصال نرم‌افزارهای مختص به خود به انواع تجهیزات مختلف و هوشمند سازی ساختمان مانند برق سازی، رباتیک و غیره قادر است تا مرزهای فناوری را برای ارتقای عملکرد به سطوح بالاتر و جدیدتری به‌پیش ببرد. این شرکت باسابقهٔ افزون بر ۱۳۰ سال با حدود ۱۰ میلیون و ۵ هزار کارمند در بیش از ۱۰۰ کشور جهان هدایت می‌شود که کشور عزیزمان ایران نیز یکی از آن‌ها است.

 جهت آشنایی بیشتر با برند ABB مقاله معرفی و آشنایی با برند ABB را مطالعه کنید

 محصولات هوشمند برند ABB

محصولات خانه هشومند bb این شرکت قریب به ۶ هزار محصول تولید کرده که در قسمت‌های مختلف یک‌منزل هوشمند کاربرد دارند. خدمات بسیار جالبی ارائه می‌دهند و باعث جذب مشتریان می‌شوند. در ادامه بخشی از خدمات و امکانات این برند گفته می‌شود که از مهم‌ترین دلایل برای استفاده از این برند است.

مشاهده محصولات برند ABB

 فری هوم خانه هوشمند ABB

 برند ABB یکی از خدمات خود را تحت عنوان فری هوم یا همان خانه رایگان ارائه می‌دهد و منظورش به این معناست که صاحبان منازلی که از تجهیزات هوشمند ABB استفاده می‌کنند بتوانند به‌صورت وایرلس و با صرف کمترین هزینه ممکن با منزل خود در ارتباط باشند و بتوانند کارایی تمامی تجهیزات را چک کند. این سری از خدمات قادر هستند تا حداقل ۶۰ تا از ابزارهای هوشمندی که در منزل شما قرار دارند را تحت نظر بگیرند و آن را کنترل کنند. بنابراین شما می‌توانید زمانی که در منزل حضور ندارید برخی کارهای روزمره خود مانند تمیز کردن خانه با استفاده از جاروهای هوشمند را انجام دهید.

 مصرف بهینه انرژی خانه هوشمند ABB

 همیشه مشکلی که گریبان‌گیر جوامع مختلف بوده و همواره وجود دارد، مصرف بی‌رویه انرژی و نتیجه آن آلودگی محیط‌زیست است. بنابراین با هوشمند سازی منزل خود با استفاده از تجهیزات برند ABB می‌توانید بیشترین کارایی و بازدهی را با صرف کمترین هزینه و میزان انرژی تجربه کنید. صرفه‌جویی در مصرف انرژی یکی از مهم‌ترین و پررنگ خدمات این برند از دیرباز محسوب می‌شود. امکان کنترل از راه دور روشنایی خانه، سیستم گرمایش، سرمایش و تهویه من‌جمله کارهایی است که از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.

 ایمنی فوق‌العاده خانه هوشمند ABB

 برای ایجاد زندگی سرشار از آرامش برای خود، نیاز است تا از ایمنی منزل خود برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناخوشایند و پیش‌بینی‌نشده‌ای، بسیار لازم و ضروری است. یکی از ابزارهای موردنیاز در چنین مواقعی سیستم اطفاء حریق بوده که برند هوشمند ABB با تولید یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهای خود در این زمینه می‌تواند دود، مونوکسیدکربن و گرمای غیرطبیعی در خانه را شناسایی کرده و با فعال‌سازی زنگ خطر شما را مطلع سازد. علاوه بر این سیستم هوشمند این برند، قادر است تا حرکات غیرطبیعی مانند باز و بسته شدن بی‌دلیل در و پنجره یا روشن و خاموش شدن چراغ‌های منزل و یا هر حرکت غیرطبیعی را در سریع‌ترین زمان ممکن به شما اطلاع داده که یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد خانه هوشمند ABB است.

 رویکرد امنیتی خانه هوشمند ABB

 شاید شما همیشه این ترس را همراه خود داشته باشید تا کلاه‌برداران اینترنتی به هک سیستم امنیتی منزل شما اقدام کنند که درنتیجه منجر به اتفاقات ناخوشایندی شود. اما باید بگوییم که تمامی سیستم‌های این شرکت با امنیتی چندلایه محافظت می‌شوند. علاوه بر این تمامی سیستم‌های هوشمند خانه ABB به شرکت مایکروسافت متصل بوده و از هرگونه حمله سایبری با قوی‌ترین سیستم‌ها از سیستم هوشمند منزل شما مراقبت می‌کنند.

 هزینه‌های خانه هوشمند ABB

اگر دلیل شما برای هوشمندسازی منازلتان هزینه‌های گزاف و قیمت‌های بالا است، سخت در اشتباه هستید، چراکه با اندکی حساب‌وکتاب می‌توانید به این نتیجه برسید که با صرف هزینه‌ای قابل‌تأمل برای هوشمند سازی خانه، می‌توانید از هزینه‌های بعدی برای مصرف سوخت، انرژی، تعمیرات و استهلاک تجهیزات خود صرفه‌جویی کنید. بنابراین بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به هوشمندسازی منزل خود جهت جلوگیری از مصرف انرژی و هزینه‌های بیشتر اقدام کنید؛ همچنین جهت برآورد و مشاهده هزینه هوشمند سازی ساختمان میتوانید به مقاله هزینه هوشمندسازی ساختمان چقدر است؟ مراجعه کنید.

 کلام آخر

در این مطلب سعی بر این داشته‌ایم تا شما را با یکی از برندهای محبوب جهانی برای هوشمندسازی منزل خود آشنا کنیم و دلایلی که باعث شود یکی از گزینه‌های انتخابی برای شما باشند را شرح دهیم. هزینه، امنیت بالا، خدمات ویژه و دیگر امکانات فوق‌العاده از مزایای برند ABB می‌باشند و آن را به برندی ساخته تا حافظ امنیت و آرامش شما باشد.

]]>
https://smartsho.com/blog/%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d8%a7%d9%86/feed/ 0
پروتکل KNX چیست و چه مزایایی دارد؟ https://smartsho.com/blog/%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%da%a9%d9%84-knx/ https://smartsho.com/blog/%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%da%a9%d9%84-knx/#respond Sun, 13 Feb 2022 17:54:14 +0000 https://smartsho.com/blog/?p=320 پروتکل KNX چیست و چه مزایایی دارد؟در سال‌های اخیر موضوع امنیت و همچنین مصرف انرژی، دو موضوع مهم در بحث خرید خانه به‌حساب می‌آیند. با پیشرفت تکنولوژی، دنیا به سمت هوشمند شدن در حال حرکت است. هر چیزی که باعث آسایش و راحتی انسان‌ها شود، طرفداران زیادی دارد. راحتی و آسایشی که باعث افزایش هزینه‌های زندگی بشود، ایده چندان جالبی نیست. […]]]> پروتکل KNX چیست و چه مزایایی دارد؟

در سال‌های اخیر موضوع امنیت و همچنین مصرف انرژی، دو موضوع مهم در بحث خرید خانه به‌حساب می‌آیند. با پیشرفت تکنولوژی، دنیا به سمت هوشمند شدن در حال حرکت است. هر چیزی که باعث آسایش و راحتی انسان‌ها شود، طرفداران زیادی دارد. راحتی و آسایشی که باعث افزایش هزینه‌های زندگی بشود، ایده چندان جالبی نیست.

امروزه باوجود ساختمان‌های هوشمند، هزینه‌ها کاهش می‌یابد، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود و آسایش و آرامش در زندگی جریان پیدا می‌کند.برای هوشمند سازی ساختمان و انتقال داده‌های کنترلی به اجزای مختلف ساختمان، به سیستمی نیاز است که تجهیزات مختلف ساختمان را کنترل کرده و از برزو مشکلات احتمالی در آن‌ها جلوگیری کند.

KNX چیست؟

KNX که مخفف واژه Konnex است، سیستمی است که از چندین دستگاه تشکیل‌شده است. این سیستم برای مدیریت از راه دور سیستم‌های روشنایی، پرده‌ها و پنجره‌ها، سیستم تهویه مطبوع، سیستم‌های امنیتی، دوربین‌ها، آسانسورها و … طراحی‌شده است. پروتکل KNX درواقع زبان ارتباطی بین تجهیزات مختلف ساختمان است.پروتکل KNX تنها استاندارد باز در جهان برای مدیریت ساختمان‌های هوشمند به شمار می‌رود. این پروتکل استانداردهای EN 50090، EN 13321-1 و ISO/IEC 14543 را دارد.

در ادامه این مقاله با مزایای کلیدی پروتکل KNX آشنا خواهیم شد. همچنین به بررسی اهمیت این پروتکل در بهبود عملکرد کلی ساختمان، کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی خواهیم پرداخت.

تاریخچه پروتکل KNX

KNX مالک استاندارد جهانی و همچنین نشان تجاری KNX در سراسر جهان است. این انجمن یک سازمان خصوصی است که در کشور بلژیک قرار دارد. این سازمان در سال ۱۹۹۹ تأسیس شد و دستگاه‌هایی را می‌سازد که کاربردهای مختلفی در هوشمند سازی ساختمان دارند و بر اساس استاندار KNX تأیید می‌شوند. در کنار تولیدکنندگان برندهای مختلف، ارائه‌دهندگان خدمات (برق، مخابرات و…) هم می‌توانند در انجمن KNX عضویت پیدا کنند.

نحوه عملکرد پروتکل KNX چگونه است؟

نحوه اتصال کابل knx به کلید هوشمند

در پروتکل KNX یک خط به نام خط انتقال وجود دارد. خط انتقال همان قسمت اصلی تشکیل‌دهنده این پروتکل است. خط انتقال یک کابل سبزرنگ است. در هنگام راه‌اندازی سیستم هوشمند ساختمان، خط انتقال ازیک‌طرف به منبع تغذیه وصل می‌شود و سپس تمام اجزای مختلف ساختمان از طریق همین خط انتقال مطابق با استاندارد پروتکل KNX برای هوشمند شدن ساختمان به یکدیگر متصل می‌شوند. در این حالت، تمام تجهیزات ساختمان به یکدیگر وصل شده و باهم ارتباط خواهند داشت.

در مرحله بعد، این سیستم تشکیل‌شده از خط انتقال و سایر تجهیزات، از طریق سنسور یا دتکتور تحت کنترل قرار می‌گیرد تا ساکنان ساختمان به‌راحتی بتوانند خانه خود را با گوشی یا لب تاب مدیریت و کنترل کنند.

 پروتکل KNX به‌طورکلی از سه قسمت تشکیل‌شده است:

  • سنسورها که در دکمه‌ها، ترموستات‌ها و … قرار دارند و اطلاعات را از دستگاه‌های مختلف گرفته و به خط انتقال می‌فرستند.
  • عملگر یا اکچویتورها که اطلاعات را دریافت می‌کنند و سپس به تجزیه‌وتحلیل آن‌ها می‌پردازند.
  • کنترل‌کننده‌ها که پس از تحلیل اطلاعات، تجهیزات را کنترل کرده و در صورت نیاز در آن‌ها تغییر ایجاد می‌کنند. به‌عنوان‌مثال دما را کم‌وزیاد می‌کنند.

برای انجام این کارها بیش از ۷۰۰۰ ابزار به بازار آمده که هرکدام کاربردی جداگانه دارند و برای کنترل موارد مختلف در ساختمان‌های هوشمند به کار گرفته می‌شوند.

در چه ساختمان‌هایی می‌توان از پروتکل KNX استفاده کرد؟

پروتکل KNX به‌عنوان یک استاندارد باز است که از رابط کاربری یکنواخت و راحت برای هوشمند سازی ساختمان استفاده می‌کند. این پروتکل برای هر نوع ساختمان مسکونی، تجاری و یا صنعتی مناسب است. به لطف این پروتکل، طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها، دستگاه‌ها و سیستم‌های را می‌توان به هم مرتبط کرد. مثلاً این پروتکل به کاربران ساختمان‌های تجاری و اداری این امکان را می‌دهد که سیستم‌های شبکه‌ای متشکل از روشنایی، تهویه مطبوع و … را به‌راحتی مطابق با نیاز خود کنترل کنند.

با پروتکل KNX می‌توان بخش‌های مختلفی از ساختمان هوشمند را مدیریت کرد. مثلاً با استفاده از سیستم کنترل از راه دور KNX نور محیط به‌طور هوشمند تنظیم می‌شود. هنگامی‌که نور محیط بیرون زیاد باشد، پرده‌ها به‌طور خودکار کنار می‌روند تا نور به داخل ساختمان بیاید و در ادامه چراغ‌ها خاموش می‌شوند. این موضوع تأثیر زیادی درروند کاهش مصرف انرژی دارد.همچنین با استفاده از سیستم KNX سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ساختمان مرتباً کنترل می‌شوند تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری به عمل آید.اگر از سیستم KNX در ساختمانتان استفاده کرده باشید، خیالتان از بابت امنیت خانه راحت است، زیرا به‌راحتی می‌توانید خانه خود را از هرجایی که هستید، کنترل کنید.

پروتکل KNX تجهیزاتی را ارائه می‌دهد که به‌وسیله آن‌ها می‌توانید ساختمان خود را به‌راحتی و بسیار ایمن هوشمند سازی کنید. جالب است بدانید که سیستم‌های KNX زمان اوج مصرف انرژی را هم تشخیص می‌دهند که این موضوع تأثیر بسزایی بر نحوه عملکرد این سیستم و درنهایت کاهش مصرف انرژی خواهد داشت.این پروتکل سیستم‌ها و تجهیزاتی را ارائه می‌دهد که از کیفیت خوبی برخوردار هستند و عمر مفیدشان نیز زیاد است.

مزایای پروتکل KNX

این روزها که بازار خانه و ساختمان‌های هوشمند داغ است، بهتر است از یک سیستم خوب و مطمئن برای ساختمان خود استفاده کنید که نهایت بازدهی را داشته باشد. روش‌های هوشمند سازی ساختمان دائماً در حال تغییر است و با پیشرفت تکنولوژی، شاهد روش‌های جدید و به طبع مفیدتری هستیم.

آخرین تکنولوژی سیستم هوشمند سازی ساختمان از اینترنت اشیا استفاده می‌کند که این تکنولوژی در حال حاضر در سیستم KNX وجود دارد. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هوشمند سازی ساختمان با استفاده از سیستم KNX، همیشه به‌روز هستند و از رقبای خود سبقت می‌گیرند. در اینجا به تعدادی از مزیت‌های هوشمند سازی ساختمان با استفاده از پروتکل KNX می‌پردازیم.

قابلیت سازگاری و شخصی‌سازی

افرادی که متقاضی هوشمند سازی ساختمان خود هستند، انتظارات زیادی از محصولات مورداستفاده در این روند دارند. پروتکل KNX بسیار انعطاف‌پذیر است؛ یعنی قابلیت تغییر به هر شکلی که بخواهید را دارد و با تمام دستگاه‌ها، از هر برند و جنسی که باشند، سازگار است. این پروتکل قابلیت ترکیب شدن با سایر سیستم‌ها را نیز دارد. پس برای هوشمند سازی ساختمان با استفاده از پروتکل KNX دستتان کاملاً باز است. امکاناتی که پلتفرم KNX به مشتریان ارائه می‌دهد، تمام مشکلات و چالش‌ها در مورد هوشمند سازی ساختمان را برطرف می‌سازد.

امنیت بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر سیستم هوشمند سازی، امنیت آن است. اگر سیستم مورداستفاده در ساختمان از امنیت بالایی برخوردار نباشد، نمی‌توان امنیت ساختمان را تضمین کند. پروتکل KNX از نهایت ایمنی برخوردار است، زیرا برای مشتریان خود ارزش قائل می‌شود.

این امنیت از طریق نرم‌افزار KNX Secure که در سیستم اصلی تعبیه ‌شده، تأمین می‌شود.

نصب سریع و آسان

سیستم KNX به‌راحتی نصب می‌شود و یک رابط کاربری دارد که استفاده از آن را برای شما بسیار لذت‌بخش می‌کند.

کلام پایانی

انجمن KNX یک سازمان جهانی است که بیش از ۲۹ سال تجربه دارد. این انجمن با بهره‌گیری از بهترین تولیدکنندگان، نصابان و … خدمات باکیفیتی را به متقاضیان هوشمند سازی ساختمان ارائه می‌دهد. شما هم اگر می‌خواهید ساختمان خود را هوشمند کنید، بهتر است از پلتفرم KNX در هوشمند سازی ساختمانتان استفاده کنید.

]]>
https://smartsho.com/blog/%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%da%a9%d9%84-knx/feed/ 0
ساختمان هوشمند، ساختمانی با امکانات شگفت انگیز! https://smartsho.com/blog/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/ https://smartsho.com/blog/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/#respond Sat, 12 Feb 2022 17:48:15 +0000 https://smartsho.com/blog/?p=316 ساختمان هوشمند، ساختمانی با امکانات شگفت انگیز!در گذشته‌های دور مردم هر طور که شده برای خودشان با وسایل و ابزارهای بسیار ساده خانه می‌ساختند. آن‌ها با استفاده از سنگ، چوب و ابزارهای طبیعی دیگر به ساختن خانه برای خود می­پرداختند. درست است که خانه‌های امروزی ترکیب پیچیده‌ای از سازه‌ها و فناوری مدرن هستند، اما هدف همه خانه‌ها یکی است؛ ایجاد فضای […]]]> ساختمان هوشمند، ساختمانی با امکانات شگفت انگیز!

در گذشته‌های دور مردم هر طور که شده برای خودشان با وسایل و ابزارهای بسیار ساده خانه می‌ساختند. آن‌ها با استفاده از سنگ، چوب و ابزارهای طبیعی دیگر به ساختن خانه برای خود می­پرداختند. درست است که خانه‌های امروزی ترکیب پیچیده‌ای از سازه‌ها و فناوری مدرن هستند، اما هدف همه خانه‌ها یکی است؛ ایجاد فضای آرامش‌بخش.

امروزه افرادی که در جستجو برای خرید خانه هستند، فقط به داخل خانه توجه نمی‌کنند. آن‌ها چیزهای بیشتری را در نظر می‌گیرند. برای مثال اینکه این ساختمان چه تأثیراتی بر میزان مصرف برق و محیط‌زیست دارد.

با پیشرفت علم و تکنولوژی، شاهد طراحی و اجرای ساختمان‌هایی هستیم که تمام امکانات را برای ساکنین فراهم می‌کنند، مصرف انرژی را به حداقل می‌رسانند و دوستدار محیط‌زیست هستند. با آمدن گوشی‌های هوشمند آیا فکر می‌کردید که روزی برسد که در ساختمان‌های هوشمند نیز زندگی کنیم؟

ساختمان هوشمند چیست؟

یک ساختمان هوشمند همان‌طور که از نامش پیداست، ساختمانی است که واقعاً هوشمند است. در این نوع ساختمان ها با استفاده از فناوری، محیطی امن و آرام برای ساکنان به وجود می‌آید.

در ساختمان‌های هوشمند، ساکنین می‌توانند لوازم الکترونیکی منزل خود را از راه دور و نزدیک کنترل کنند.

در ساختمان‌های هوشمند از فناوری‌های زیادی بهره می‌برند و آن‌ها را به‌گونه‌ای طراحی و اجرا می‌کنند که اگر در آینده سیستم جدیدی به بازار آمد، بتوانند آن سیستم را هم با سیستم قبلی ترکیب کنند. فناوری‌های استفاده‌شده در ساختمان‌های هوشمند شامل اینترنت اشیا (IoT)، سیستم‌های مدیریت ساختمان، هوش مصنوعی (AI) و سیستم واقعیت افزوده است که در یک ساختمان هوشمند برای کنترل و بهینه‌سازی عملکرد ساختمان کاربرد دارند.

جهت آشنایی بیشتر با هوشمند سازی ساختمان میتوانید مقاله خانه هوشمند چیست؟ را نیز مطالعه کنید که مکمل این مقاله می باشد.

سیستم هوشمند ساختمان چیست؟

سیستم هوشمند ساختمان یا BMS، یک سیستم کاملاً جدید برای مدیریت ساختمان است. این سیستم با قابلیت کنترل تجهیزات مختلف در ساختمان، ایمنی، آسایش و آرامش را برای ساکنان ساختمان به ارمغان می‌آورد. در ساختمان هوشمند باید بین تمام تجهیزات و سیستم‌های ساختمان ارتباط برقرار باشد. ساکنان ساختمان‌های هوشمند، با استفاده از یک گوشی هوشمند می‌توانند تمام عملکردهای ساختمان و خانه ازجمله روشنایی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، دزدگیر، تلویزیون و … را از راه دور کنترل کنند.

سیستم مدیریت ساختمان

سیستم هوشمند ساختمان چه کاربردی دارد؟

ساختمان‌ها به‌وسیله نصب و استفاده از فناوری‌های پیشرفته و یکپارچه، هوشمند می‌شوند. سیستم هوشمند ساختمان در جهت اتوماسیون، یکپارچه‌سازی سیستم‌های مختلف ساختمان، بهینه‌سازی فضای ساختمان، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و … کاربرد دارد. سیستم هوشمند ساختمان بیشتر در جهت بهینه‌سازی روشنایی، سیستم گرمایشی و سرمایشی و رفت‌وآمد کاربرد دارد. اطلاعاتی که ساختمان‌های هوشمند در اختیار ساکنین خود قرار می‌دهند، آن‌ها را در مدیریت هر چه بهتر ساختمان یاری می‌کند. در اینجا به تشریح هرکدام از کاربردهای سیستم هوشمند ساختمان می‌پردازیم.

اتوماسیون یا خودکار کردن عملکردها

وقتی سیستم‌ها و تجهیزات یک ساختمان با یکدیگر در ارتباط باشند و در جهت بهبود عملکرد یکدیگر کار کنند، آن ساختمان هوشمند می‌شود. اتصال فناوری‌های هوشمند مانند سنسورهای اینترنت اشیا (IoT) و سیستم‌های مدیریت ساختمان برای اتوماسیون فرآیندهای مختلف ازجمله گرمایش، سرمایش، تهویه، روشنایی و امنیت ضروری است.

یکپارچه‌سازی سیستم‌های مختلف ساختمان

وقتی سیستم‌های مختلف یک ساختمان یکپارچه باشند، هزینه‌های ساختمان کاهش یافته و در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌شود. به‌عنوان‌مثال، در ساختمان‌های هوشمند هنگامی‌که سنسورهای افزایش دما فعال می‌شوند، سیستم گرمایشی خاموش می‌شود. یا مثلاً هنگامی‌که رفت‌وآمد در ساختمان کم باشد، سیستم دزدگیر فعال می‌شود.

بهینه‌سازی فضای ساختمان

 در ساختمان‌های هوشمند امکانی وجود دارد که با استفاده از سنسور، فضاهای کم رفت‌وآمد و غیر محبوب ساختمان شناسایی‌شده و در آن مکان‌ها از سیستم‌های مختلف مانند روشنایی، گرمایش، تهویه و … به‌ندرت استفاده می‌شود.

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه

در ساختمان‌های هوشمند از هوش مصنوعی (AI) استفاده می‌شود. هوش مصنوعی سیستم‌ها و تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند را مشخص می‌کند، الگوهای مصرف نادرست را شناسایی می‌کند و به ساکنان در جهت درست مصرف کردن انرژی هشدار می‌دهد. هوش مصنوعی تمام دفعات استفاده از یک سیستم را ثبت می‌کند و بنابراین افراد می‌توانند از سلامت سیستم‌های ساختمان باخبر شوند و درنهایت ساختمان را بهتر مدیریت کنند.

سیستم هوشمند ساختمان چه امکاناتی را فراهم می‌کند؟

در یک ساختمان هوشمند امکاناتی وجود دارد که افراد عادی از ارائه آن‌ها عاجز هستند. در اینجا به برخی از امکانات ساختمان‌های هوشمند اشاره می‌کنیم.

  • در ساختمان‌های هوشمند، رفت‌وآمد افراد تحت کنترل قرار می‌گیرد تا از سرقت و ورود افراد ناشناس و غیرموجه به ساختمان جلوگیری شود.
  • تجهیزات سرمایش و گرمایش سنسورهایی دارند که دمای محیط را با توجه به دمای هوا تغییر می‌دهد و آن را معتدل می‌کند.
  • سیستم هوشمند ساختمان لوازم برقی منزل شما را هم کنترل می‌کند تا در صورت عدم استفاده از آن‌ها، انرژی هدر نرود.
  • در ساختمان‌های هوشمند، درها، پنجره‌ها و پرده‌ها هم هوشمند هستند. مثلاً هنگامی‌که نور طبیعی زیاد باشد، پرده‌ها کنار می‌روند و لامپ‌های اضافی خاموش می‌شوند.
  • آبیاری گیاهان هم در سیستم هوشمند ساختمان به‌طور خودکار انجام می‌شود.

فرآیند هوشمند سازی ساختمان چگونه انجام می‌شود؟

از ابتدای طراحی نقشه یک ساختمان، باید تصمیمات مبنی بر هوشمند سازی ساختمان گرفته شود. برای ساخت یک ساختمان هوشمند تجهیزاتی نیاز است که باید از ابتدای طراحی نقشه ساختمان در نظر گرفته شوند. سیستم هوشمند ساختمان یا BMS به اجزای مختلفی مانند سیستم کنترل مرکزی، خطوط ارتباطی، سنسورها، نرم‌افزار و … نیاز دارد که باید از ابتدای اجرای پروژه در زیرساخت ساختمان قرار بگیرند.

در گام اول باید تمام ابزارها و تجهیزات ارتباطی که برای داشتن یک سیستم هوشمند موردنیاز هستند، آماده کنید. سپس با یک شرکت که هوشمند سازی ساختمان را انجام می‌دهند به توافق برسید و درنهایت هم به یک گوشی هوشمند نیاز خواهید داشت که با خیال راحت در هر جای دنیا که باشید، از طریق نرم‌افزار بتوانید خانه خود را مدیریت کنید.

در یک ساختمان هوشمند تمام سیستم‌های اصلی مانند روشنایی، کنتورهای برق، کنتورهای آب، سیستم اعلام حریق و … با سیستم کنترل مرکزی، سنسورها و … پیوند داده می‌شوند.

مزایای سیستم هوشمند ساختمان چیست؟

سیستم هوشمند ساختمان اجزایی دارد که به‌طور پیوسته در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد تجهیزات مختلف ساختمان هستند. تجزیه‌وتحلیل این اطلاعات مزایای زیادی دارد که در اینجا برخی از آن‌ها را به اطلاع شما می‌رسانیم:

  • افزایش بهره‌وری ساختمان: وقتی در یک فضا هوا خوب باشد، آرامش وجود داشته باشد، هیچ آلودگی اعم از آلودگی هوا و آلودگی صوتی وجود نداشته باشد و نور متعادل باشد، بهره‌وری ساختمان نیز افزایش خواهد یافت. سیستم هوشمند ساختمان همچنین با کاهش مصرف انرژی، از آسیب به محیط‌زیست هم جلوگیری می‌کند.
  • کاهش مصرف انرژی: سنسورهای مبتنی بر هوش مصنوعی در ساختمان‌های هوشمند، از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کنند و مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.
  • کاهش هزینه‌ها: همه ما می‌دانیم که هزینه‌های یک ساختمان چقدر می‌تواند زیاد باشد. وقتی یک ساختمان هوشمند نباشد و عملکرد خوبی نداشته باشد، ساکنین نیز متحمل هزینه‌های سنگین می‌شوند. سیستم هوشمند ساختمان با شناسایی الگوهای درست و هوشمندانه، در کاهش هزینه‌های ساختمان تأثیر زیادی دارد.

معایب سیستم هوشمند ساختمان چیست؟

علاوه بر مزایای ذکرشده، سیستم هوشمند ساختمان معایبی نیز دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • هزینه هوشمند سازی ساختمان زیاد است. ساختمان‌های هوشمند تجهیزات و سیستم‌های زیادی نیاز دارند که بسیاری از آن‌ها وارداتی بوده و هزینه بسیار بالایی را در پی خواهند داشت.
  • با هوشمند سازی ساختمان، عملاً همه کارها به‌صورت خودکار انجام می‌شود و ساکنین ساختمان‌ها کاری انجام نمی‌دهند. این موضوع باعث کم‌تحرکی در بین افراد شده و مشکلات زیادی را برای آن‌ها در پی خواهد داشت.
  • سیستم هوشمند ساختمان بسیار پیچیده است. برای هوشمند سازی یک ساختمان تعداد زیادی سیم و کابل مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • با زیاد بودن تجهیزات زیرساختی در ساختمان‌های هوشمند، اگر یکی از این سیستم‌ها دچار مشکل و یا خرابی بشوند، تعمیر کردن آن‌ها بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود.

قیمت سیستم هوشمند ساختمان چقدر است؟

برای طراحی سیستم هوشمند ساختمان باید با افراد خبره در این حوزه مشورت کنید. شما می‌توانید برای انجام این کار به شرکت‌های معتبر درزمینه هوشمند سازی ساختمان مراجعه کنید.

قیمت طراحی و اجرای سیستم هوشمند ساختمان به عوامل مختلفی ازجمله سن ساختمان، متراژ و … بستگی دارد. برای نصب این سیستم به تجهیزات زیادی نیاز است که البته برای کاهش هزینه می‌توانید امکانات سیستم هوشمند را کاهش دهید. مثلاً از سیستم هوشمند ساختمان فقط برای کنترل روشنایی و یا مدیریت سیستم سرمایش و گرمایش استفاده کنید. در خرید و نصب سیستم هوشمند ساختمان، به این نکته توجه کنید که حتماً از ارائه‌دهنده خدمات درخواست گارانتی و خدمات پس از فروش کنید تا در صورت خرابی تجهیزات بتوانید بدون پرداخت هزینه اضافی، تجهیزات خود را تعمیر کنید.

چندی پیش در مقاله ای با عنوان هزینه هوشمندسازی ساختمان چقدر است؟ به مفصل در این مورد صحبت کرده ایم که توصیه میکنم حتماً آن را مطالعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با شما در مورد سیستم هوشمند ساختمان و ساختمان‌های هوشمند صحبت کردیم. ساختمان‌های هوشمند مزایای زیادی دارند که هم برای ساکنین و هم برای محیط‌زیست و منابع کشور حیاتی هستند. وجود سیستم هوشمند در ساختمان‌ها، ارزش ساختمان را بالا می‌برد و با امنیت و آرامشی که برای ساکنین ایجاد می‌کند، خریداران زیادی را به سمت ساختمان جلب خواهد کرد. درست است که هم‌اکنون ساختمان‌های هوشمند زیادی ساخته نشده‌اند، اما در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد و تراکم این ساختمان‌ها در سطح کشور خواهیم بود.

]]>
https://smartsho.com/blog/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/feed/ 0
خانه هوشمند چیست؟ خانه هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟ https://smartsho.com/blog/what-is-smart-home/ https://smartsho.com/blog/what-is-smart-home/#respond Mon, 27 Jul 2020 08:11:11 +0000 https://smartsho.com/blog/?p=275 خانه هوشمند چیست ؟ از رویا تا واقعیت !در دنیای امروز فرار از تکنولوژی تقریباً غیرممکن است. تکنولوژی در زندگی بشری رخنه کرده و بشر امروزی بیش از پیش به آن وابسته شده است. تکنولوژی های نوین برای ما آسایش، راحتی و امنیت بیشتری را به ارمغان می آورند و چه جایی بهتر از خانه و محیط زندگی! خانه هوشمند رویاست یا واقعیت؟! […]]]> خانه هوشمند چیست ؟ از رویا تا واقعیت !

در دنیای امروز فرار از تکنولوژی تقریباً غیرممکن است. تکنولوژی در زندگی بشری رخنه کرده و بشر امروزی بیش از پیش به آن وابسته شده است. تکنولوژی های نوین برای ما آسایش، راحتی و امنیت بیشتری را به ارمغان می آورند و چه جایی بهتر از خانه و محیط زندگی!

خانه هوشمند رویاست یا واقعیت؟! شاید ده سال پیش اگر کسی ادعا میکرد که از طریق اینترنت و از راه دور میتواند خانه خود را ببیند، چراغها را روشن/ خاموش کند و سیستم تهویه مطبوع را تنظیم نماید کمتر کسی باور میکرد. اما امروزه این تصورات به واقعیت تبدیل شده و خانه هوشمند از یک رویا به واقعیت پیوسته است. شاید با شنیدن نام خانه هوشمند تعاریف مختلفی به ذهنمان خطور کند. مثلاً اینکه در خانه هوشمند چراغها با سنسور روشن میشوند، با ریموت میتوان پرده های برقی را بالا و پایین برد، با موبایل میشود خانه را از راه دور مشاهده کرد و خیلی موارد دیگر. در این مقاله میخواهیم به زبان ساده خانه هوشمند را تعریف و امکانات یک خانه هوشمند را بررسی کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با خانه هوشمند

در خانه هوشمند کلیه تجهیزات برقی نظیر پریزهای برق، روشنایی، سرمایش/گرمایش، صوت و تصویر و امنیتی در کنترل و نظارت ساکنین است تا حداکثر آسایش، راحتی و امنیت برای آنان فراهم شود. وقتی تجهیزات برقی در کنترل باشند میتوان به سادگی انواع سناریوهای هوشمند را اجرا کرد؛ برای نمونه پرده های برقی در ساعت مشخصی در روز بالا میروند، چراغهای محوطه با تاریک شدن هوا اتوماتیک روشن می شوند، دوربینها تنها با مشاهده حرکت جدید تصاویر را آرشیو میکنند و بسیاری موارد جذاب دیگر. در حقیقت یک خانه هوشمند میتواند با نیازها و سلیقه شما به خوبی هماهنگ شود. با داشتن یک زیرساخت مناسب و تهیه تجهیزات هوشمند میتوان با بکارگیری قابلیتهای نرم افزاری هر نوع خواسته ای را در هوشمندسازی محقق کرد.

خانه هوشمند

قسمتهای مختلف یک خانه هوشمند

کنترلرها یا عملگرها:

در یک سیستم هوشمند کنترلرها و یا عملگرها (Actuators) شامل مجموعه رله ها و دیمرهایی (تنظیم شدت نور) میباشند که امکان کنترل منابع نوری مختلف، درها و پرده های برقی، فنکوئل و لوازم سرمایش/ گرمایش، پریزهای برقی و به عبارتی کلی تر هرگونه لوازم برقی را فراهم میسازند. به عنوان مثال یک چراغ روشنایی بر روی یک رله سربندی شده است. حال با فشردن یا لمس کردن کلید هوشمند یک فرمان یا سیگنال از طریق کابل و یا به شکل بی سیم به رله فرستاده میشود و با قطع و وصل رله هوشمند چراغ روشن یا خاموش خواهد شد. در مثالی دیگر شما ترموستات اتاق را روشن میکنید و دمای مطلوب را نیز تنظیم میکنید. بدین ترتیب سیگنالها و یا دیتاهای مشخصی برای رله فنکوئل فرستاده شده و فن آن در دور کند، متوسط یا تند به صورت خودکار روشن میشود. اتفاقات مشابهی برای پرده برقی، دربهای برقی، پریز برق و سایر لوازم برقی دیگر میتوان تصور کرد که از طریق این کنترلرها و یا عملگرها رخ میدهند. این کنترلرها میتوانند پشت یک کلید هوشمند و به صورت توکار نصب شوند و یا به صورت مجموعه ای از چندین رله (برای مثال از ۲ کاناله تا ۲۴ کاناله) در یک تابلوبرق مرکزی نصب شوند.

سنسورها:

به مجموعه کلیدها، ترموستاتها، چشمی ها و سایر تجهیزاتی که امکان ارسال یک فرمان یا سیگنال را دارند سنسور گفته میشود. کلیدهای هوشمند به صورت لمسی و یا فشاری در طرحها و مدلهای مختلف نوعی سنسور هوشمند هستند که از انگشتان شما فرمانهایی را برای کنترل روشنایی و یا اجرای سناریوهای نوری دریافت میکنند. چشمی ها نیز نوعی سنسوراند که با مشاهده هرگونه تردد سیگنالی را برای روشن کردن چراغها ارسال میکنند. همچنین مگنتهای درب و پنجره که بر روی دربهای ورودی و یا گاوصندوق یک خانه هوشمند نصب شده و با باز و بسته شدن های ناخواسته سیستم امنیتی را فعال میکنند. مثالهای فراوانی از کارکرد سنسورها در یک خانه هوشمند میتوان تعریف کرد.

در همین زمینه توصیه میکنم حتماً مقاله معرفی و آشنایی با انواع سنسورهای هوشمند را که به صورت کامل در مورد انواع سنسور و عملکرد آنها توضیح داده شده است را مطالعه کنید .

استانداردهای ارتباطی:

برای ایجاد ارتباط بین انواع سنسورها و یا کنترلرهای یک خانه هوشمند میتوان از بسترهای ارتباطی مختلفی استفاده کرد. به عنوان نمونه نحوه ارسال سیگنال بین سنسور و عملگر میتواند از طریق کابل باشد و یا به صورت بی سیم. هرکدام از این بسترهای ارتباطی مزایا و معایبی دارند و بر این اساس شرکتها و موسسه های مختلف در سطح دنیا به وجود آمده اند که استاندادرهای مشخصی را برای ایجاد ارتباط بین اجزای یک خانه هوشمند تعریف میکنند. این استانداردها در حقیقت زبان ارتباطی بین فرستنده و گیرنده تجهیزات سیستم هوشمند میباشند. به عنوان مثال در سیستمهای کابلی استانداردهایی نظیر KNX, LON, Modbus, LAN و در سیستم بی سیم استانداردهایی نظیر Wifi, Bluetooth, ZWave, Zigbee در سطح جهانی مطرح میشوند و برندهای مختلف در دنیا محصولات خود را با این استانداردها تولید و عرضه میکنند.

ایجاد ارتباط بین استانداردهای مختلف:

به دلیل وجود مزایا و ویژگی های مختلف در استانداردهای ارتباطی گاهاً نیاز میشود که دو استاندارد را به یکدیگر متصل کنیم. برای نمونه استاندرد کابلی پروتکل KNX در داخل یک ویلای هوشمند بکار گرفته شده در حالیکه تاسیسات موتورخانه تحت استاندارد Modbus میباشند. حال چه باید کرد؟ چگونه میتوان دمای دیگ آب یا تصفیه استخر را به صورت مرکزی کنترل کرد؟ برای حل این مشکل راهکار وجود دارد. شرکتهای متعددی در دنیا رابطها یا Gateways تولید میکنند و استانداردهای مختلف را به یکدیگر متصل کرده و به کاربران این نوع سیستمها اجازه کنترل و نظارت یکپارچه را از طریق یک نرم افزار واحد فراهم می دهند.

مشخصاً برای کنترل خانه هوشمند از طریق موبایل باید یک رابط شبکه (TCP/IP) به سیستم هوشمند خانه وجود داشته باشد. بدین ترتیب با زدن یک کلیک بر روی نرم افزار موبایل یک سیگنال از طریق مودم شبکه به رابط بین دو سیستم ارسال شده و سپس این فرمان به خاموش یا روشن کردن یک چراغ منتهی میشود.

تجهیزات مورد استفاده در خانه هوشمند

امکانات یک خانه هوشمند چیست؟

روشنایی:

  • تنظیم شدت نور (Dim) چراغ‌ها متناسب با دکوراسیون داخلی و نیاز کاربر؛ زیبایی و انعطاف‌پذیری بیشترنور و روشنایی در خانه هوشمند
  • ذخیره‌سازی و اجرای انواع سناریوها توسط کاربر؛ تغییر وضعیت چراغ‌های متعدد تنها با ارسال یک فرمان
  • کنترل خودکار چراغ‌ها توسط حسگرهای حضور و سنسورهای حرکتی؛ آسایش بیشتر و کاهش هزینه برق
  • کنترل خودکار شدت نور چراغ‌ها به منظور تثبیت میزان روشنایی محیط (Lux)؛ ایده‌آل برای محل مطالعه، دفاتر، ادارات و…
  • خاموشی کلیه چراغ‌ها در زمان استراحت یا ترک محل تنها با فشردن یک کلید؛ جلوگیری از مصرف بیهوده برق

تهویه مطبوع  (سرمایش/ گرمایش):

  • کنترل هوشمندانه هرگونه دستگاه سرمایشی یا گرمایشی (HVAC)؛ فن‌کوئل سه‌دور، هواساز، رادیاتور، گرمایش‌کف و…کنترل دما و تهویه در خانه هوشمند
  • تثبیت دمای محیط در مقدار مطلوب کاربر از طریق انواع ترموستات‌های هوشمند؛ تامین دمای مطبوع و بهینه‌سازی مصرف
  • تغییر دمای مطلوب (Comfort) به دمای اقتصادی (Economy) در زمان ترک محل؛ کاهش مصرف برق
  • کنترل خودکار سیستم تهویه مطبوع توسط حسگرهای حضور(PIR Sensor)؛ صرفه جویی در مصرف برق با حفظ آسایش
  • تنظیم خودکار سرعت فن‌کوئل‌های سه‌دور متناسب با دمای محیط(Air Condition)؛ تسریع در دستیابی به دمای مطبوع
  • میانگین‌گیری از دمای نقاط مختلف؛ ایجاد دمای ثابت و یکنواخت در فضاهای بزرگ
  • امکان قطع سیستم تهویه مطبوع در هنگام باز شدن پنجره‌ها؛ جلوگیری از اتلاف انرژی

موتورهای برقی (پرده، پنجره، در و…):

  • تنظیم دقیق موقعیت موتورهای دوجهته نظیر پرده، پنجره و سایه‌بان‌های برقی؛ انعطاف‌پذیری بالا متناسب با هر نوع کاربریسیستم کنترل هوشمند پرده های برقی ساختمان و اتاق ها
  • هماهنگی پرده‌های برقی با چراغ‌ها در سناریوها؛ اجرای نماهای متنوع
  • تغییر خودکار موقعیت پرده‌ها بر اساس نور خورشید؛ حداکثر بهره‌گیری از روشنایی طبیعی و حفاظت از آفتاب شدید
  • کنترل وضعیت پرده‌های برقی بر اساس برنامه زمان‌بندی؛ تامین آسایش در طول شبانه روز
  • کنترل خودکار وضعیت پنجره‌ها با توجه به شرایط آب و هوا؛ استفاده از هوای تازه، محافظت در برابر باد و باران و…

 


ایستگاه هواشناسی:

  • مانیتور کردن دقیق شرایط جوی؛ اطلاع از دمای هوا، شدت روشنایی آفتاب، سرعت وزش باد و بارندگینقش ماژول هواشناسی در کنترل خانه هوشمند
  • اجرای خودکار سناریوها متناسب با شرایط جوی مختلف؛ تعامل هوشمندانه با طبیعت
  • اجرای سناریوهای نوری متنوع در زمان غروب خورشید یا تاریکی هوا؛ روشنایی خودکار محوطه و نما در شب

 


سیستم امنیتی:

  • نظارت مداوم توسط حسگرهای حضور و فعال‌سازی سیستم هشدار در هنگام تردد مشکوک؛ افزایش امنیت و آرامشسیستم امنیتی و هشدار هوشمند
  • اطمینان از بسته بودن در و پنجره‌ها به کمک حسگرهای بازشو در و پنجره؛ آگاهی از ورود افراد یا باز بودن ناخواسته درها
  • قفل شدن خودکار درهای ورودی طبق برنامه زمان‌بندی؛ اطمینان از عدم تردد در ساعات غیر مجاز
  • نظارت بهتر بر پنجره‌ها توسط حسگر شکست شیشه؛ اطمینان از ایمنی کامل در تمام نقاط ساختمان
  • آشکار شدن پیام امنیتی بر روی نمایشگرها وثبت در سرور مرکزی؛ کنترل و نظارت مرکزی
  • مطلع ساختن کاربر از هرگونه حادثه با ارسال E-mail یا SMS؛ نظارت دقیق از تمام نقاط دنیا
  • قابلیت اتصال به انواع سیستم‌های امنیتی نظیر اعلام حریق، دزدگیرو…؛ دستیابی به سیستم یکپارچه

آیفون تصویری:

  • استفاده از ایستگاه خارجی تحت شبکه (TCP/IP) جهت کنترل در های ورودی؛ همگام با تکنولوژی روزآیفون تصویری
  • امکان استفاده از انواع تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و نمایشگرهای دیواری به عنوان ایستگاه داخلی؛ انعطاف در کنترل
  • امکان برقراری ارتباط داخلی صوتی و تصویری بین ایستگاه های مختلف؛ آسایش بیشتر در مجتمع ها و ویلاهای بزرگ
  • استفاده از سیستم های ورود بدون کلید نظیر درگاه اثر انگشت، کارت خوان یا صفحه کلید؛ عدم نیاز به دسته کلید

موتورخانه:

  • کنترل و مانیتور دیگ آب‌گرم، پمپ‌ها، مبدل‌های حرارتی و سنسورها از طریق نمایشگر یا گوشی تلفن؛ نظارت همه جانبهموتور خانه
  • استفاده از انواع ترموستات‌های مستغرق و جداری جهت کنترل تاسیسات مکانیکال؛ انطباق با هر نوع اجرای تاسیسات
  • تعیین زمان‌بندی هفتگی جهت تصفیه آب استخر و جکوزی؛ بهینه‌سازی مصرف انرژی گرمایی
  • کنترل از راه دور کلیه تاسیسات موتورخانه؛ دمای دیگ، راه‌اندازی مبدل‌های گرمایی و…

سرور مرکزی هوشمند:

  • دارای رابط گرافیکی پیشرفته (GUI) جهت نظارت و کنترل سیستم هوشمند؛ انعطاف در طراحیسرور مرکزی خانه هوشمند
  • کنترل ساختمان از طریق کامپیوتر، نمایشگرهای دیواری، تلفن های هوشمند و انواع تبلت‌ها؛ آسایش و نظارت بهتر
  • کنترل از راه دور تمامی تجهیزات هوشمند ساختمان از طریق اینترنت و از هر نقطه دنیا؛ نظارت بهتر و ایمنی بیشتر
  • دریافت خودکار اطلاعات از وضعیت سیستم توسط E-mail و SMS؛ اطمینان از عملکرد دقیق تجهیزات
  • ایجاد شناسه (Client) برای ۲۰۰ کاربر مختلف با سطوح دسترسی متفاوت؛ استفاده آسان با حفظ امنیت
  • ذخیره سازی اطلاعات هواشناسی و مصرف انرژی به صورت جداول و نمایش در قالب نمودارها؛ مدیریت بهتر و دقیق‌تر
  • مدیریت یکپارچه دوربین‌های تحت شبکه، حسگرهای حضور و سایر تجهیزات هوشمند؛ افزایش قابلیت‌های حفاظتی
  • ایجاد انواع برنامه‌های زمان‌بندی، طراحی گیت‌های منطقی (Logics)، پیاده‌سازی روابط ریاضی و بکارگیری از پروتکل‌های مختلف تحت شبکه نظیر SNMP, NTP؛ کاربری هدفمند و بهینه

اگر میخواهید با قطعات و تجهیزات ساختمان هوشمند بیشتر آشنا شوید توصیه میکنم حتماً مقاله آشنایی با قطعات هوشمند سازی ساختمان را مطالعه کنید .

چرا در آینده نزدیک همه خانه ها هوشمند میشوند؟

در گذشته نه چندان دور کنترل درب پارکینگ با ریموت یک آپشن ویژه برای یک ساختمان محسوب میشد اما امروزه این سیستم کاملاً مرسوم و رایج شده است. دقیقاً همین اتفاق برای هوشمندسازی خانه ها اتفاق خواهد افتاد. در ابتدا هوشمندسازی به عنوان یک کار لوکس و پرهزینه تلقی می شد اما امروزه به قدری امکانات یک خانه هوشمند جذاب شده که هر کسی تلاش خواهد کرد بخشی یا تمام خانه خود را به این سیستمها مجهز کند.

فروشگاه اینترنتی اسمارت شو با سابقه طولانی در تامین و ارائه خدمات هوشمندسازی در تلاش است تا زمینه را برای آشنایی بیشتر مصرف کنندگان با این سیستمها و خانه هوشمند فراهم سازد. شما میتواند بدون هزینه از کارشناسان اسمارت شو مشاوره بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
]]>
https://smartsho.com/blog/what-is-smart-home/feed/ 0